Европейските морски пристанища очакват негативни каскадни ефекти от ситуацията с обработката на кораби в пристанищните терминали на Шанхай. Това обявиха от пресслужбата на Федерация на европейските частни пристанищни компании и терминали (FEPORT) в съобщение до медиите, получено от Maritime.bg.
Организацията разпространи карта, показваща нагледно района край китайските терминали, в който остават в очакване за обработка стотици плавателни съдове.
“Причината за това голямо “задръстване” е затварянето или много бавните операции на пристанището в Шанхай заради блокирането от коронавируса COVID-19″, обявиха от FEPORT.
За морските пристанища и веригите за доставки и логистика на ЕС е съвсем очевидно, че каскадните ефекти, произтичащи от ситуацията, преобладаваща в Шанхай, ще бъдат огромни. Рисковете от забавяния при обработката на кораби и прекъсвания на веригите на доставки, след като тези кораби масово се насочат към пристанищата и терминалите на ЕС, са много високи, предупреждават от организацията.
FEPORT настоява Европейската комисия да организира спешни срещи, на които да се изготвят колективни мерки, за да се “избегне кошмара за логистиката и веригите за доставки в ЕС”.
“В противен случай, потребителите и предприятията в ЕС ще пострадат”, предупреждават от организацията.
FEPORT изтъкват, че след кризата с пандемията, инцидента с EVER GIVEN и последиците от санкциите срещу Русия, не трябва да се допуска за пореден път буфер, поглъщащ всички сътресения и натиск, да станат отново пристанищата на Европа.
“Нуждаем се от ангажименти от всички страни и действия, за да се адаптираме към ситуацията, която ще засегне европейските пристанища след 8 до 12 седмици“, заключават от FEPORT.