
Международната морска организация (IMO) поднови опитите да привлече повече страни към ратифициране на Споразумението за безопасност на риболовните кораби от Кейптаун, за да помогне за справяне с постоянния проблем с незаконния риболов, съобщават пред Maritime.bg от пресслужбата на IMO.
Десетилетие след като беше приетo през 2012 г., международното споразумение за риболова, което има за цел да го направи безопасен, устойчив и законен, както и да защити рибарите, все още не е влязло в сила, тъй като твърде малко държави са го ратифицирали.
Споразумението за безопасност на риболовните кораби от Кейптаун има за цел да установи стандарти при строенето на риболовни кораби, да унифицира правилата за пожарна безопасност, спасителните средства на рибарските кораби, процедурите при аварийни ситуации и радиокомуникацията, с общата цел да направи търговския риболов безопасен и устойчив.
„Оставам уверен, че като работим заедно, ще гарантираме влизането в сила на споразумението, за да завършим липсващия стълб за безопасен, устойчив и законен риболов“, каза Китак Лим, генерален секретар на IMO.
Лим коментира, че светът не може да си позволи да бъде самодоволен, когато става въпрос за справяне с безопасността на рибарите и риболовните кораби, поради което е необходимо страните да ратифицират споразумението, за да му позволят да влезе в сила.
За да влезе в сила, споразумението трябва да бъде ратифицирано от 22 държави с комбиниран флот от 3 600 риболовни кораба с обща дължина от 24 метра и повече. След като това се случи, риболовците ще имат законно право на същото ниво на защита в морето, от което се ползват моряците, твърдят от IMO.
Досега споразумението от Кейптаун е ратифицирано от 17 държави с декларирани 1 925 търговски риболовни кораба.
Вижте още от архива на Maritime.bg