Пристанище Констанца: Можем да приемем всички товари от и за Украйна

Има много конвои с шлепове, идващи от украинските пристанища Рени и Измаил, повечето от които натоварени със зърно. Но стоките от Украйна също пристигат в пристанище Констанца по железопътен и шосеен път Снимка: Пристанище Констанца

От началото на годината в Пристанище Констанца отчитаме ръст на товарооборота с 11%. Това заявиха пред Maritime.bg от пресслужбата на румънското Държавно предприятие „Администрация на морските пристанища“ – Констанца.

Отчита се увеличение с около 30 хил. тона дневно на обработваните товари. Средно от 130 000 тона на ден за същия период на миналата година до 160 000 тона среднодневно сега или увеличение с около 23%, изтъкват от румънската компания.

Средният брой плавателни съдове под обработка се е увеличил от 33 дневно (2021 г.) до около 50 кораба (2022 г.) – увеличение с около 40%, казаха пред Maritime.bg от пресслужбата на Пристанище Констанца.

По повод товарите от Украйна от най-голямото румънско пристанище коментираха, че те се транспортират до терминалите в Констанца с шлепове по р. Дунав от украинските речни пристанища Измаил и Рени, със сухопътен тежкотоварен и железопътен транспорт.

„Има много конвои с шлепове, идващи от украинските пристанища Рени и Измаил, повечето от които натоварени със зърно. Но стоките от Украйна също пристигат в пристанище Констанца по железопътен и шосеен път. В момента имаме 120 000 тона зърно от Украйна, съхранявано в специализирани терминали и чакаме да пристигнат още 100 000 тона. Що се отнася до контейнерния трафик, около 4 800 контейнера от връзката с Украйна се съхраняват в терминалите на пристанище Констанца, а други продължават да пристигат, например 106 на шлепове“, казаха от администрацията.

За да видим пълната картина, трябва да подчертаем, че общият товарооборот в румънските морски пристанища през 2021 г. достига 67,5 милиона тона. През миналата година през румънското пристанище са преминали рекордните 25,17 милиона тона зърнени товари.

„Това затвърждава позицията на Пристанище Констанца като европейски зърнен хъб“, подчертаваха дебело от администрацията.

От януари до март в пристанището са обработени 17 442 150 тона товари. Преминали са 170 397 TEU за същия период.

От администрацията коментираха още, че към момента има забавяния при обработката на контейнери, която се дължи на COVID-блокадите в Китай.

„Пристанище Констанца е основното пристанище на Черно море, което е важен европейски хъб за зърнени товари. В настоящия контекст на войната в Украйна ролята на пристанище Констанца е стратегическа, превръщайки се във важен маршрут, ако не и основен, за трафика на стоки в региона. Кораби, натоварени със стоки за пристанища в Република Молдова и Украйна, са поискали да бъдат разтоварени в румънските морски пристанища. Тези кораби са натоварени с контейнери, генерални товари и други насипни товари. Броят на плавателните съдове, обработвани в пристанище Констанца, се е увеличил, количеството на стоките, преминаващи през румънските морски пристанища, също се е увеличило, има повече кораби на рейда, които чакат да влязат за обработка. Румънските морски пристанища имат капацитет да приемат тези плавателни съдове и да обработят тези товари, разполагат с необходимата логистика и са готови да реагират своевременно на новите изисквания, а пристанищните оператори са възприемчиви и вече адаптирани към настоящата ситуация“, казаха от румънското държавно предприятие.

Предоставените от Пристанище Констанца данни на Maritime.bg доказват, че твърденията за „задръстване“ на румънския порт от украински товари, които бяха направени от ПП „Продължаваме промяната“, са силно преувеличени.

По време на посещение в Киев премиерът Кирил Петков заяви пред президента на Украйна Володимир О. Зеленски, че българското Пристанище Варна може да поеме износа на част от товарите, които в момента са блокирани от военния конфликт в местни терминали.

Нито Петков, нито Зеленски обаче обявиха публично как точно ще бъде постигнато това логистично начинание.

По-късно от държавния пристанищен оператор „Пристанище Варна“ ЕАД изтъкнаха, че имат готовност за обработка на зърнени товари от Украйна, когато такива бъдат транспортирани до терминалите във Варна и край Девня.

Вижте още:

Последни новини

Bering Yachts започва строителство на яхти в Бургас

Нов сериозен инвеститор откри база и започва работа в Бургас още тази година. Това е компанията Bering Yachts. Днес нейни мениджъри представиха свое произведение в Пристанище Бургас, включвайки се в отбелязването на неговия
Прочетете

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на…

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи музикален поздрав към присъстващите. Изпълнителният
Прочетете

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени товари в Украйна, според Европейската комисия. Стана
Прочетете

119 години Пристанище Бургас

Снимка: ДППИ На 18 май Пристанище Бургас отбелязва 119 години от откриването си. Указ на Княз Фердинанд І от 20 декември 1894 г. и няколкогодишно строителство превръщат някогашните дървени скели на бургаския бряг в  първото съвременно
Прочетете

Ръст на товарооборота в Пристанище Варна, което отбелязва 116-а годишнина

Снимка: Пристанище Варна Пристанище Варна е открито на 18 май 1906 г. Тази дата бележи навлизането на град Варна на световните пристанищни карти. Изграждането на Пристанище Варна продължава повече от 10 години. Откриването е с
Прочетете

Русия връща в строя в Черно море още една подводница

Дизел-електрическата подводница "АЛРОСА" от състава на руския Черноморски флот преминава ходови изпитания след края на ремонт и модернизация. Дейностите по модернизация на подводницата по проект 877 започнаха през 2014 година.
Прочетете

Румъния осигури още 25 милиона евро от ЕС за Пристанище Браила

Още 25 милиона евро ще бъдат инвестирани за подобряване на инфраструктурата на румънското пристанище Браила на р. Дунав, съобщи министърът на транспорта на страната Сорин Гриндеану, предаде "Румъния инсайдър". Става дума за поредни
Прочетете

Отдават на чартър ферибот „Героите на Севастопол“

"Български морски квалификационен център" ЕАД обяви търг за отдаване под наем чрез договор за беърбоут чартър на моторен ферибот "ГЕРОИТЕ НА СЕВАСТОПОЛ" (IMO: 7529976), установи справка на Maritime.bg. Държавното дружество предлага
Прочетете

Турция придоби четвърти сондажен кораб

Турция е придобила четвърти сондажен кораб. "Четвъртият турски сондажен кораб ще пристигне на бреговете на страната на 19 май", съобщи в понеделник министърът на енергетиката и природните ресурси на страната Фатих Донмез, цитиран от
Прочетете

Земеделският министър очаква да се „разработи механизъм“ за износ на украинско зърно…

Трудно бих могъл да прогнозирам цената на пшеницата към днешна дата. Не се ли успокои обаче обстановката в Украйна, не виждам изход от тази ситуация. Така или иначе 40% от това зърно от Европа идва от Украйна. Това каза земеделският
Прочетете

Последни новини

Диян Димов: Успешно защитаваме това, което преди 119 години е дало началото на развитието на бургаското пристанището

Приятели и гости на „Пристанище Бургас” отпразнуваха годишнината от откриването му за търговско корабоплаване. Група „Вълнолом” към пенсионерския клуб на пристанището отправи

Гърци на пазар за руски кораби, Турция се възползва от забраната за руски кораби в ЕС

Войната в Украйна продължава 84-и ден. Тя засегна пряко корабоплаването и морската индустрия в Черно море, според "Алианц". Доведе до блокиране на 20 милиона тона зърнени

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент