
Концесиите дават по-добра възможност за развитие на активите на държавата. Понятието “бързо концесиониране” е опасно. Това заяви пред Maritime.bg в Русе транспортният министър Николай Събев по повод призиви от политически партии за спешна концесия на терминали, оперирани от “Пристанище Варна” ЕАД.
Транспортният министър коментира, че се въздържа от употребата на думата “бързо”, когато става въпрос за 30-годишни концесионни договори.
Събев коментира, че се очаква и обществено обсъждане за бъдещето на държавните терминали във Варна. Досега бяха проведени срещи с широк кръг експерти от бранша във Варна, както и в по-тесен състав на институционално ниво. Предстои запознаване на обществеността в Морската столица с предложения генерален план на Пристанище Варна.
Транспортният министър обяви, че има много сериозен интерес от чужди компании към концесионирането на държавните терминали. “Има проявен интерес от доста активни икономически групи, международен клас А инвеститори”, каза той.
Събев все пак изтъкна, че към концесиониране може да се пристъпи, но след разглеждане на всички варианти за развитие на държавните терминали, спрямо нуждите на икономиката в областта.
Министър Събев коментира, че се разглеждат и вариантите за железопътно свързване на дунавското пристанище в Русе с Варна.
Вижте още във видеото:
Припомняме, че представители на политическа партия “Продължаваме промяната” – Варна се обявиха за “бързо концесиониране” на държавните терминали. “За Варна – Запад е критично това да се случи, тъй като там заводите натискат товарните ставки да са угодни за тях, използват държавни площи и общо взето си правят каквото искат”, обяви координаторът на ПП в морската столица.