Новото пристанище край Истанбул с подземен терминал, ресторант на световно известен готвач и търговски център посреща още един круизен кораб с 5000 пасажери, което носи повече пари на изпитващата затруднения туристическа индустрия на Турция.
Силно засегнат от Ковид, туристическият сектор на Турция може да получи тласък от приходите, генерирани в пристанище Галатапорт, което бе открито през 2021 г. – година по-късно от планираното заради пандемията.
Пристанището би могло да даде тласък и на икономиката, която е обременена от двуцифрена инфлация и свободно падаща валута, въпреки че проектът предизвика критики заради разрушаването на исторически паметници и потенциалното въздействие върху околната среда.
Фиген Аян, главен пристанищен директор в Галатапорт, заяви, че “корабите започнаха да пристигат един след друг” след откриването на съоръжението през октомври.
“Галатапорт се превърна в лице на туризма”, казва тя пред АФП.
В пристанището са изградени търговски център, хотел, културни обекти и ресторант, собственост на турската месарница Нусрет Гьокче, по-известна като Salt Bae – звездата от социалните мрежи, която поръсва пържоли със сол пред известни клиенти.
“Галатапорт Истанбул е много повече от круизно пристанище”, казва Аян.
Около 30 круизни круизни посещения са реализирани досега в Галатапорт, а до края на годината се очакват още 200 или 450 000 пъсажери.
Пандемията предизвика хаос в световната круизна индустрия.
“Сега можем да кажем, че сме оставили пандемията зад гърба си и че круизният сектор, който е важен сегмент на туризма, се е възродил и е в движение”, заяви Аян.
Целта е да се достигнат 1,5 млн. круизни пасажери и 25 млн. посетители годишно.
“Ако един обикновен турист харчи 62 долара дневно, то круизният пасажер харчи 400 долара. За един ден той харчи до осем пъти повече”, каза тя. Проектът също така отвори 1,2-километрова брегова линия, която беше затворена за обществено ползване в продължение на 200 години.