Израел също свали флага на отнетия от български пирати либийски танкер в Бургас

Доказано е, че и последната регистрация на танкер BADR в корабния регистър на Израел е незаконна. По тази причина морският съд в Хайфа отмени регистрацията и издаде нареждане до израелския корабен регистър да заличи същата и да издаде съответния документ. Това заяви в предаването „Денят с Веселин Дремджиев“ адвокат Владимир Владимиров. Управляваното от юриста адвокатско дружество „Владимиров и Ко“ защитава интересите на либийското държавно танкерно параходство GNMTC. Контролът над построения през 2008 г. моторен танкер BADR (IMO: 9356426) с дедуейт 116 075 t бе отнет при изключително съмнителни обстоятелства преди 5 години години във водите край Бургас.

Адвокатът заяви, че въпреки решението в Израел – очаква сагата да се проточи още и към момента остава висящо ключовото дело в България, което най-после да възстанови собствеността и контрола над кораба на неговите законни собственици от Либия.

Maritime.bg припомня, че претендиращите да бъдат нови собственици на танкер BADR от България направиха множество опити да регистрират кораба под други флагове. Всички опити се оказа неуспешни. Случаят стана причина за включване на България в списъците на военноморското разузнаване на САЩ за страни и райони, които са потенциално опасни от пиратски актове, доколкото в незаконното отнемане на кораба участваха и държавни институции – Изпълнителна агенция „Морска администрация“ и Главна дирекция „Гранична полиция“.

Адвокат Владимиров изтъкна и своите наблюдения по време на процеса: „Както нашата държавна администрация, така и повечето съдилища в страната, пропускат факта, че между България и Либия е налице договор за правно сътрудничество“.

Той изрази сериозни притеснения за техническото състояние на танкер BADR, който все още се намира във водите на Бургаския залив. „Този кораб стои 4 – 5 години, без да е извършван ремонт, контрол, корабът е без застрахователен режим, всички сертификати са изтекли“, коментира адв. Владимиров.

Юристът предупреди за потенциална опасност от замърсяване в български води и в активния туристически сезон и изтъкна, че наблюдава „безразличие и незаинтересованост от Морска администрация“.

Владимиров допусна иронично, че очаква Морска администрация вече да действа по казуса „със същата страст, с която отстраниха редовния екипаж на кораба“.

„Развитието няма да бъде много бързо, но във всички случаи контролът над кораба трябва да бъде възстановен (и върнат на либийската компания, б.а.), включително докато се води спорът“, подчерта още адвокатът.

Вижте още във видеото:

Maritime.bg припомня, че се очаква многомилионен иск срещу България от либийската компания за съдействието на държавата при отнемането на контрола над плавателния съд, в което активно участие имаше ИА „Морска администрация“. Тогавашен изпълнителен директор на агенцията бе кап. Живко Петров. По-късно той бе освободен от поста за провал на операцията по изтегляне и изваждане на заседналия кораб VERA SU край Камен бряг. Седмици по-късно се оказа, че Петров е възстановен на предишния си пост в агенцията и в момента е директор на Дирекция Морска администрация – Бургас. Именно заповеди на тази дирекция, свързани с либийския танкер, бяха отменени от българския съд като незаконосъобразни.

Припомняме, че не последва нищо за длъжностните лица от агенцията, въпреки обещанието на зам.-министъра на транспорта Владимир Върбанов, който също е юрист и изрази сериозни опасения за законосъобразността на предприетите действия от администрацията.

Вижте още във видеото:

ВСИЧКО ЗА ПИРАТСКОТО ОТНЕМАНЕ НА ЛИБИЙСКИЯ ТАНКЕР В БУРГАС

Последни новини

„Космос шипинг“ иска над 12,4 млн. лева за драгиране на Дунав

Варненската "Космос шипинг" АД е предложила цена от 12 435 120 лева за драгиране в най-критични участъци за възстановяване на проектни дълбочини по фарватера по препоръките на Дунавската комисия в българския участък за поддържане на
Прочетете

Настаняват украински бежанци на втори пътнически кораб в Шотландия

DJI_0010 Правителството на Шотландия обяви планове за наемане на втори пътнически кораб, на който да се настаняват бежанци от Украйна. Круизният кораб Ambition ще осигури настаняване на до 1750 украински бежанци в пристанище
Прочетете

Морската индустрия търси изкуствен интелект

Близо 1 млрд. долара ще инвестира морската индустрия в търсене на решения с изкуствен интелект (AI), става ясно от изследване на Lloyd's Register и Thetius. Секторът ще инвестира все повече до 2027 г., когато се очаква да бъдат
Прочетете

Над 450 хил. тона зърнени товари са изнесени през украинските пристанища

Над 50 чуждестранни плавателни съда, плаващи под флаговете на 14 държави, остават блокирани в шест украински пристанища - Херсон, Николаев, Черноморск, Одеса, Очаков и Южний. Това съобщи Михаил Мизинцев, началник на руския Национален
Прочетете

MSC купува болници

Базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC) участва в консорциум, който се очаква да придобие международната частна болнична група "Mediclinic". Последната има болници в Южна Африка, Намибия, Швейцария и Обединените
Прочетете

Планират финансови субсидии за моряци от Украйна

Предоставянето на финансови субсидии на украински моряци се разглежда като възможност от неправителствени организации от морската индустрия. Фонда за международна помощ за моряци (SIRF) проведе проучване за нуждите на моряците,
Прочетете

Кап. Жеков: Това е може би най-неблагоприятната година за корабоплаването, стотици съдове изчакват в…

Стотици самоходни и несамоходни плавателни съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав заради много ниското ниво. Това съобщи пред БТА директорът на дирекция "Речен надзор - Русе" към агенция "Морска администрация" Иван
Прочетете

„Грийнпийс“ пуска каменни блокове край британското крайбрежие срещу дънните тралове

"Грийнпийс" планира да пуска каменни блокове по югозападното британско крайбрежие, за да опази редки видове от улов с дънни тралове, предадоха ДПА и Пи Ей Мидиа (бивша Прес асосиейшън). Британският клон на екологичната
Прочетете

В терминал Варна-изток започва изграждане на зърнен терминал и разширяване на съществуващите…

Нова визия за развитие и стремеж към по-висока конкурентоспособност, обяви като приоритет в публикация за "24 часа" изпълнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Ивайло Гавраилов. Снимка: Пристанище Варна Изправен съм пред
Прочетете

Варна върху карти на Хуан Мартинес от 1570, 1572, 1582 и 1583 година

Хуан Мартинес (Joan Martines), е картограф, живял и работил в Месина (остров Сицилия) през 1556-1587 г. Умира в Неапол през 1591 г. Произходът му е неясен – испански, майоркански, каталански (най-вероятно родителите му са покръстени
Прочетете

Последни новини

MSC купува болници

Базираната в Женева Mediterranean Shipping Company (MSC) участва в консорциум, който се очаква да придобие международната частна болнична група "Mediclinic". Последната

Кап. Жеков: Това е може би най-неблагоприятната година за корабоплаването, стотици съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав

Стотици самоходни и несамоходни плавателни съдове изчакват в българо-румънския участък на река Дунав заради много ниското ниво. Това съобщи пред БТА директорът на дирекция

„Грийнпийс“ пуска каменни блокове край британското крайбрежие срещу дънните тралове

"Грийнпийс" планира да пуска каменни блокове по югозападното британско крайбрежие, за да опази редки видове от улов с дънни тралове, предадоха ДПА и Пи Ей Мидиа (бивша Прес

В терминал Варна-изток започва изграждане на зърнен терминал и разширяване на съществуващите складови стопанства

Нова визия за развитие и стремеж към по-висока конкурентоспособност, обяви като приоритет в публикация за "24 часа" изпълнителният директор на "Пристанище Варна" ЕАД Ивайло

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент