Ще бъде направен опит за изтегляне на кораб QUATERDECIES (IMO: 8504272), българските моряци са настанени в хотел в Пирея. Това обяви пред Maritime.bg кап. Захари Антонов, DPA на построения през 1985 г. кораб за генерални товари.
Евакуираните седем български моряци от моторен кораб QUATERDECIES са в добро състояние, потвърдиха по-рано днес пред Maritime.bg и от Министерството на външните работи.
Днес около 0030 ч. от плаващия под флага на Панама кораб е подаден сигнал за бедствие, когато се намира на около 90 nm от Пилос, Гърция. Кап. Антонов е информиран от българския капитан около 2300 ч., че на QUATERDECIES нахлува задбордна вода.
“Информирахме Морския спасително-координационен център в Пирея. Пренасочени към района бяха два кораба – контейнеровоз и ферибот. Разпоредена бе евакуация на моряците. Те бяха прехвърлени на лодка, спусната от ферибота на “Грималди”. По-късно моряците бяха евакуирани от хеликоптер на Бреговата охрана на Гърция, транспортирани в Каламата. Преминаха медицински прегледи. Няма пострадали, всички са в добро състояние. В момента пътуват към Пирея, където ще бъдат настанени в хотел”, обяви пред Maritime.bg кап. Антонов, който се намира в Сицилия.
По думите му QUATERDECIES не е попаднал в застрашаваща го хидрометеорологична обстановка, както съобщиха по-рано медии в Гърция.
“Очаквахме кораба в Италия за ремонт, затова съм тук”, каза още кап. Антонов.
Вода е нахлула в машинното отделение.
“И към момента корабът е на вода, до него по-рано днес достигна влекач. Съобщиха за установен лек крен. В момента се водят преговори с друга гръцка салвидж компания, която при възможност да проведе буксировка до най-близкото пристанище”, обясни още кап. Антонов.
Съдът отплава от турското пристанище Немрут на 04 юли с направление към Италия. Корабът е превозвал цимент, според данни на медии в Гърция. Справка на Maritime.bg в система Equasis сочи, че за регистриран собственик и мениджър е вписано италианското дружество “Easy Shipping” Srl., базирано в Поцало, Сицилия, Италия.
QUATERDECIES има дължина 87,95 м., широчина 11,3 м. и дедуейт 2 890 т.
Преди няколко години корабът плаваше под флага на България и тогава влезе за първи път в новините, когато негов мениджър бе варненската “Лоу Сий Шипинг Мениджмънт” ООД. Тогавашният български екипаж на кораба, който плаваше под името SEVEN DREAM, бе оставен без заплати и с минимални провизии. През 2018 г. другият кораб на същата фирма – SEVAN STAR (IMO: 8211198) пък бе задържан в Италия за неправомерен превоз на метален скрап, сред който са открити опасни товари.
“В момента ние нямаме общо с този плавателния съд. Всички заплати бяха изплатени”, заяви днес пред Maritime.bg Масимо ла Пира, италиански гражданин и управител на тогавашната фирма-мениджър на бедстващия сега съд.
“Всички възнаграждения се изплащат в момента и няма проблеми”, коментира кап. Антонов.
Вижте по-долу видео от архива на Maritime.bg и разказ на моряците от тогавашния екипаж за ситуацията на борда преди две години.
Видео от архива: