
Главният изпълнителен директор на френския гигант CMA CGM Родолф Сааде се яви на изслушване пред сенатори от Комисията по икономически въпроси и Комисията по регионално планиране и устойчиво развитие. През последните месеци над компанията се оказва натиск, който идва в момент на сериозно покачване на разходите за живот във Франция.
Сааде беше попитан защо морската корпорация, която генерира нетна печалба от над 17 милиарда евро, е платила едва 370 милиона евро данъци, според публикация на френския “L’Usine Nouvelle”
„Данъчното облагане на европейските корабни компании е въз основа на тонажни такси от 2003 г. насам, които бяха въведени, за да се противопоставим на конкуренцията от азиатците“, обяснява пред сенаторите шефът на френския гигант. Той допълни и подчертава дебело, че CMA CGM реинвестира 90% от печалбите си. Отделно Сааде разкри, че компанията е изплатила еднократен бонус в размер на 4 500 евро за френските служители, като помощ за борба с инфлацията.
„Не искам да се окажа в неблагоприятна ситуация в сравнение с моите европейски, швейцарски и датски конкуренти“, предупреди той сенаторите.
През миналия месец CMA CGM се съгласи да намали тарифите за превоз на товари с 10% до 20% за някои френски клиенти, след като компанията бе подложена на натиск от правителството да помогне за облекчаване на кризата с разходите за живот. Тогава от компанията заявиха, че и търговските вериги следва да намалят собствените си цени.
„Когато цените бяха 350 евро за контейнер, никой не дойде да говори с нас“, добави Сааде.
„Виждаме забавяне на растежа, потреблението отслабва. Вместо криза предпочитам да говоря за меко кацане с нормализиране на потоците“, каза той пред комисиите.
„Ако трябва да направим повече, държавата трябва да ни каже. Аз съм единственият, който го направи. Сред конкурентите ни никой не помръдна [в тази посока]“, добави още Сааде.