В корабостроителницата на Шанхайгуан, Китай, екипаж на „Параходство Български морски флот” АД прие шестия пореден 30 700-тонен кораб, построен в този завод.
Бълкерът с името „Родопи” пое с пълен товар от Китай към Западна Европа. Така на практика само за две години компанията вече се сдоби с нова флотилия от осем модерни бълкери, от които шест са еднотипни: 30 700 тонни („Витоша” (приет през 2010 г.), „Странджа” (приет през 2010 г.), „Осогово” (приет през 2011 г.), „Беласица” (приет през 2011 г.), „Люлин” (приет през 2011 г.) и „Родопи” (приет през 2012 г.) и два 38 000 тонни („Родина“ (приет 2009 г.) и „България“ (приет през 2010г.).
Инвестицията е на обща стойност 338 милиона лева и с нея „Параходство БМФ“ АД изпълни предсрочно 5 годишния инвестиционен план, поет като ангажимент към Агенция за приватизация.
Снимки:
[oqeygallery id=45]
Новоприетият „Родопи“ е оборудван с последната дума на техниката по отношение на навигационната апаратура и силовите уредби и както своите събратя от същата серия носи името на българска планина.
Всички кораби от тази серия са с ледови клас, което позволява на компанията да оперира с тях в тежките зимни условия на северните морета, и са тип „Лейкър” (конструирани са с възможности за плаване във Великите езера на Северна Америка). Това улеснява експлоатацията и поддръжката им. В строителството на 30 700-тонните кораби от м. октомври 2010 до м. май 2012 г. ръководството на „Параходство БМФ“ АД приложи нова форма за непрекъснато прецизно наблюдение и контрол в района на чуждестранна корабостроителница върху бъдещото попълнение във флота на компанията.
В завода действаше изнесен екип (сайт тийм) от експерти, ръководен от инж. Димитър Тонев. Това позволи в ход да бъдат решавани възникващите проблеми и да бъдат избирани най-подходящите за бъдещата експлоатация конструктивни решения. Изградените добри партньорски взаимоотношения с ръководството на китайската корабостроителница също подпомогна всичко това да премине без излишни усложнения и разходи.
Традицията е жива
В Параходството със 120-годишна история държат много на спазването на традициите и новопостроените кораби приемат имената на тези, които са изведени от строя след успешна дългогодишна експлоатация. Така бе и с първите нови кораби, които компанията закупи след приватизацията, които получиха имената „Родина” и „България”.
Приетият в състава на „Параходство БМФ“ АД моторен кораб „Родопи” е третият в историята на най-старата и най-голямата българска шипингова компания. Първият е закупен „втора ръка” на 5 февруари 1961 г. в Анверс, Белгия. Тогава е вдигнат флагът на първия наш специализиран кораб за насипни товари – параходът „Родопи” (ex RUSWOOD), построен през 1953 г. в Лондон, Великобритания, с товароподемност 7945 тона. Първият „Родопи” плава във флота на БМФ до 1972 г., когато е преустроен в плаваща учебна база. Флагът на вторият кораб „Родопи” е вдигнат на 30 март 1978 г. Той е построен във Варна и е с товароподемност 24 354 тона. Този кораб е в експлоатация до 17 юни 2011 г.
Maritime.bg – България