Фискалната криза в еврозоната може да засегне експортно-ориентираните индустрии в Република Корея. Около 19,7% от всички кораби построени от националните корабостроителници в Корея са за европейски корабособственици, сочи доклад на Изследователския институт Hyundai, предаде The Korean Herald. 85% от всички новопостроени съдове са за чуждестранни собственици.
Hyundai Heavy Industries – най-големият корабостроител в света съобщи, че поръчките за периода януари-април т.г. не са променени, като за същия период на миналата година е отчетен 70-процентов спад. Поръчаните за посочения период от годината съдове са на обща стойност от 1,5 млрд. щ. долара.
В допълнение, големите корабостроители, включително Hyundai Heavy Industries, страдат от намаляваща доходност, тъй като се стремят да спечелят поръчки, предлагайки по-ниски цени.
Базираната в САЩ Moody’s Investors Service неотдавна публикува негативна прогноза за глобалната корабостроителна индустрия. Федерацията на корейските индустрии изнесе доклад, който по категоричен начин доказва негативното влияние на европейските фискални неволи на корабостроенето в страната. От федерацията добавиха, че негативни последици се наблюдават и от по-бавния растеж в Китай и САЩ.
Maritime.bg – Свят