
Необходимостта от изграждането на Канал Истанбул нараства с увеличаването на търговския стокообмен и очакваното възникване на допълнителни проблеми в бъдеще, заяви турският министър на транспорта и инфраструктурата Адил Караисмаилоглу пред турската телевизия ТРТ Хабер.
Проектът за изкуствен канал през Истанбул, свързващ Черно и Мраморно море – един от най-амбициозните и спорни проекти в историята на страната, бе стартиран на 26 юни м.г.
“С увеличаването на обема на търговията се увеличава и необходимостта от Канал Истанбул”, подчерта Караисмаилоглу.
Както посочи той, времето за изчакване за преминаване, което сега достига една седмица в Мраморно море, ще се увеличи още повече след години.
“Канал Истанбул ще бъде решение на проблемите, които ще възникнат в бъдеще. Канал Истанбул е проект с визия. Канал Истанбул е проект, който може да покрие разходите си за строителство със собствени приходи. Това е дългосрочен проект”, каза министърът, добавяйки, че “това е работа, която трябва да бъде свършена”.
Изкуственият канал – алтернатива на Босфора – се очертава като един от водещите инвестиционни проекти за последните години, сред които са летище Истанбул, магистралата Северна Мармара, жп линии, пристанища, логистични центрове.
Правителството заявява, че тези инвестиции ще имат голям принос за турската икономика, като по този начин ще се увеличи влиянието на Турция в международната търговия и ще има огромни ползи за екологията и за сигурността.