Базираната в Норвегия “Wilhelmsen” назначи първа жена-капитан в историята си.

Снимка: Wilhelmsen Ship Management
“Има първи път за всичко – най-накрая можем да се гордеем, че имаме жена-капитан в нашите редици. Кап. Лий Юн Ран е една от малкото жени-капитани в Корея и първа във “Wilhelmsen”. Беше дълго пътуване и стръмна крива на учене, за да стигнем дотук, тъй като корабоплаването все още е индустрия, доминирана от мъже. Въпреки че това е само началото, ние сме уверени, че разполагаме с правилните практики, за да променим нещо от десетилетия насам”, коментираха от компанията.
От “Wilhelmsen” напомнят, че са започнали инициативи за въвеждане на полово разнообразие на борда на корабите от 2010 г.
“Когато започнахме това пътуване, искахме да изградим здрава основа, която да осигури устойчиво развитие за жени моряци. Отне ни известно време, докато се стремихме да установим най-добрите практики и стандартизация, за да променим нещо, което не е променяно с десетилетия”, обясняват от компанията.
„Корабоплаването е индустрия, доминирана от мъже, и тъй като някога съм бил моряк, напълно разбирам предизвикателствата. Признанието, че не е лесно, е първата стъпка. Разработването на начини за създаване на среда, в която жените-кадети и офицери могат да процъфтяват, е от решаващо значение“, казва Скот Ричи, генерален мениджър на “Wilhelmsen Ship Management Korea”.
„Това е първата ни жена-капитан и със сигурност няма да е последната. Уверени сме, че нашата рамка и система за подкрепа ще доведат до напредване в кариерата на повече корейски жени-офицери, за да заемат висши длъжности. Един ключов аспект, върху който работим, е да създадем възможности за жените-моряци да запазят работата си, докато отглеждат деца“, казва Лий Дае У, заместник генерален мениджър на “Wilhelmsen Ship Management Korea”.

Снимка: Wilhelmsen Ship Management
От “Wilhelmsen” изтъкват, че разглеждат Корея като подходяща страна, която може да осигурява жени-моряци за индустрията, изправена пред криза с работната сила.
„Като една от малкото жени-капитани в Корея и първата във “Wilhelmsen”, се надявам, че постижението ми може да вдъхнови повече жени-моряци да разбият “Стъкления таван”* и по-младите поколения да възприемат моряшката професия като сигурно място за развитие и кариера“, казва капитан Лий Юн Ран.
Капитан Лий добавя: „Много съм благодарна, че компанията призна моите способности и умения за тази промоция. Структурираният план за кариерно развитие ми даде възможност постоянно да надграждам уменията си, за да отговарям на изискванията на законодателството и индустрията.“
Капитан Лий започва работа във “Wilhelmsen Ship Management” като кадет през 2010 г.

* “Стъкленият таван” е форма на полова дискриминация по отношение на правото на труд. Той е група от „невидими“ (неочевидни) бариери, основани на предразсъдъци, които възпрепятстват развитието на жените към по-високи длъжности в тяхната кариера. В резултат от „стъкления таван“ жените са по-слабо представени в по-високите йерархични нива даже в сектори, където те са мнозинство, като сферата на образованието. Терминът е предложен от “Уолстрийт джърнъл” през 1986 г.