Европейските законодатели гласуваха в подкрепа на квота от 2% за зелени горива в корабоплаването до 2030 г.

Неправителствената организация T&E приветства първата мярка в света за декарбонизиране на горивата за шипинга, но каза, че ще е необходими много повече, за да се сведе корабоплаването до нулеви емисии, съобщиха от организацията пред Maritime.bg.
„Това е началото на края на изкопаемите горива в европейската корабна индустрия. Квотата за екологично корабоплаване ще даде тласък на производството на горива, базирани на водород, като осигури инвестиционна сигурност за производителите им. Но 2% няма да са достатъчни, ако трябва да се придържаме към 1,5 градуса (максимално увеличение на температурите, б.а.). ЕС трябва да се основава на това и да действа по-смело. Има ясна воля за прочистване на корабоплаването. Това е само началото”, коментира Делфин Гозилон, водещ бюрото за устойчиво корабоплаване в T&E.
T&E призова ЕС да увеличи подквота – до най-малко 6% през 2035 г.
50 индустриални организации и неправителствени организации от цяла Европа, включително Unilever, Siemens и Alstom, са подкрепили T&E.
Групата също така призова да се премахме възможността за освобождаване от задължителна екоквота в корабни горива за компании, които имат три или по-малко кораби.
Според неправителствената организация, това ще означава, че 60% от европейските шипинг компании няма да ползват нужната норма екогорива.
Въпреки това, ЕП не прие предложението на организацията.
Парламентът също така не успя да обяви цел за намаляване на емисиите на парникови газове от 100% през 2050 г., което ефективно ще премахне горивата, отделящи парникови газове. Това поставя вътрешните амбиции на ЕС за корабоплаване в противоречие с претенциите му да бъде световен лидер в екологичното корабоплаване в международен план, подчертават от T&E.