Европа постави началото на края на изкопаемите горива в морската индустрия

Европейските законодатели гласуваха в подкрепа на квота от 2% за зелени горива в корабоплаването до 2030 г.

Снимка: Unsplash

Неправителствената организация T&E приветства първата мярка в света за декарбонизиране на горивата за шипинга, но каза, че ще е необходими много повече, за да се сведе корабоплаването до нулеви емисии, съобщиха от организацията пред Maritime.bg.

„Това е началото на края на изкопаемите горива в европейската корабна индустрия. Квотата за екологично корабоплаване ще даде тласък на производството на горива, базирани на водород, като осигури инвестиционна сигурност за производителите им. Но 2% няма да са достатъчни, ако трябва да се придържаме към 1,5 градуса (максимално увеличение на температурите, б.а.). ЕС трябва да се основава на това и да действа по-смело. Има ясна воля за прочистване на корабоплаването. Това е само началото”, коментира Делфин Гозилон, водещ бюрото за устойчиво корабоплаване в T&E.

T&E призова ЕС да увеличи подквота – до най-малко 6% през 2035 г.

50 индустриални организации и неправителствени организации от цяла Европа, включително Unilever, Siemens и Alstom, са подкрепили T&E.

Групата също така призова да се премахме възможността за освобождаване от задължителна екоквота в корабни горива за компании, които имат три или по-малко кораби.

Според неправителствената организация, това ще означава, че 60% от европейските шипинг компании няма да ползват нужната норма екогорива.

Въпреки това, ЕП не прие предложението на организацията.

Парламентът също така не успя да обяви цел за намаляване на емисиите на парникови газове от 100% през 2050 г., което ефективно ще премахне горивата, отделящи парникови газове. Това поставя вътрешните амбиции на ЕС за корабоплаване в противоречие с претенциите му да бъде световен лидер в екологичното корабоплаване в международен план, подчертават от T&E.

Последни новини

Последни новини

Над 2800 руски кораби не могат да посещават пристанища в ЕС

Европейският съюз затвори своите пристанища за целия търговски флот на Русия, състоящ се от над 2800 плавателни съда. Мярката обаче не засяга плавателни съдове, превозващи:

Новата техника на АППД осигурява целогодишно корабоплаването по река Дунав

Специализирана техника, осигурена с европейско финансиране по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", вече се грижи за целогодишното използване на река

Подобряване на условията за корабоплаване по р. Дунав обсъдиха премиерите на България и Румъния

Транспортната свързаност между България и Румъния беше във фокуса на разговора на министър-председателя Гълъб Донев с румънския му колега Николае Чука. Във

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент