Токсичният самолетоносач SAO PAULO се отправи обратно към Бразилия, след като Турция отказа да осигури достъп до местно режище за нарязването му. Това съобщават пред Maritime.bg от неправителствената организация Shipbreaking Platform (SBP), която наблюдава подстандартните корабни режища.
Корабът дрейфа на около 12 nm от бреговете на Бразилия и щата Пернамбуко, докато бразилският флот и местната Агенция за околната среда (IBAMA) не могат да осигурят безопасно убежище и последващо нарязване, коментират от организацията.
Екологичните структури в щата са отказали приемане на кораба в пристанище Суапе. Няколко други бразилски пристанища също са отказали да приемат кораба временно, обясняват от организацията.
„Време е бразилските власти да спрат да си прехвърлят отговорността и колективно да поемат отговорност за опасна ситуация. Сега IBAMA е натоварена с екологосъобразното управление на този кораб и въпреки това отново не успява да гарантира този резултат“, казва Никола Мулинарис, старши съветник по комуникации и политики в неправителствената организация SBP.
„Междувременно знаем, че Военноморските сили на Бразилия могат да осигурят място за кораба, което трябва да се случи незабавно. Край на игрите!“, добавя още той.
SAO PAULO достигна района, в който в момента се намира, на 5 октомври. Проведени са няколко инспекции, според SBP, според които: “съдът трябва незабавно да застане в пристанище, за да се избегне потенциалната му загуба”.
„Наскоро от бразилския флот твърдяха, че отстраняването на 55 тона азбест е извършено преди три десетилетия. Стотици тонове азбест и други токсични материали все още вероятно се намират на борда на SAO PAULO“, казва Ани Тебо-Мони от организация за забрана на азбеста във Франция.
„Въз основа на количествата, намерени на кораба-близнак CLEMENCEAU, на дрейфащия сега самолетоносач вероятно има още около 900 тона опасни материали, включително PCB и азбест. Твърденията, че на SАO PAULO са останали само 10 тона азбест, са далеч от реалността”, коментира още тя.
По темата: