Нов живот за „МИЗАР“ във Военноморските сили

Утре с военен ритуал ще бъде отбеляза 125-ата годишнина от създаването на Военноморска база – Варна. Тържествено ще бъде издигнат флага на моторен влекач МИЗАР, който е част от състава на дивизион кораби със спомагателно назначение.

МИЗАР започва нов живот в състава на Военноморските сили, след изминали 14 години в практическа кома.

През 2008 г. влекачът бе прехвърлен в активите на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ заедно със спасителния кораб ПЕРУН.

Над десетилетие двата съда бяха част от трагичния пейзаж на чиновническата безнаказаност до 2020 г., когато ПЕРУН пое към турско корабно режище.

„Мизар“ (MIZAR) е единият от серията 10 еднотипни влекачи, поръчани чрез дъщерната компания на Параходство БМФ „Болкън енд Блек Сий Шипинг” – Лондон, в Сингапур, припомня „Морски вестник“. Затова и серията е известна с прозвището „сингапурските“ влекачи. Всички те пристигат от Сингапур до Варна и до Бургас на собствен ход.

Построен е в корабостроителницата „Промет Прайвит Лимитид” – Сингапур (стр. № 1117) през 1990 г. Регистриран е на 12 ноември 1990 г. в Морската администрация – Варна. И той, като останалите, е класифициран като Tug/Fire Fighting ship Deep Sea.

Дължината му е 28,0 м, широчината – 8,2 м, максимално газене – 3,03 м, височина на борда – 4,0 м (DWT: 239). Два дизелови двигателя „Дженерал Мотърс“ GM-16V-149T, произведени в Detroit diesel (USA), всеки с мощност по 1215 к.с., дават възможност на влекача да развива скорост 12,5 възла. Екипажът е от 10 души.

„Ако се налага, МИЗАР ще бъде активиран в аварийно-спасителни операции“, каза пред Maritime.bg командирът на Военноморските сили контраадмирал Кирил Михайлов.

Последни новини

Последни новини

Хутите: Целият екипаж на кораб GALAXY LEADER е осигурен с всичко нужно

На снимката са капитанът на кораба, старши помощник-капитанът и дипломатически представител. От съображения за сигурност, част от изображението е замъглено. Целият екипаж на

Пристанищата на ЕС претоварват огромни количества руски газ за трети страни

Европейският съюз се стреми да ограничи употребата на руски газ след нахлуването на Руската федерация в Украйна. Анализ на Института по енергийна икономика (IEEFA) обаче отчита

Променени тарифи за пристанищните такси създадоха напрежение в морската индустрия

Без нужното обществено обсъждане е изменена тарифата за събираните такси от Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура". Това пише в писмо до транспортния министър