84% от корабни трафик преминава през Европа, Китай и САЩ, според проучване на неправителствената организация T&E.
“Ако тези икономики трябваше да регулират корабоплаването, те биха могли да декарбонизират лъвския пай от индустрията и по този начин да заобиколят неефективната Международна морска организация (IMO)”, коментират от T&E.
“Мизерни са досегашните усилия за декарбонизиране на корабоплаването на IMO. Нуждата от консенсус на глобално ниво не ни доведе до никъде. Но има много по-лесен начин да бъде постигнат успех. По-голямата част от корабите посещават пристанища на Европа, Китай и САЩ, тези водещи икономики могат едностранно да регулират емисиите, без да разчитат на неефективната IMO“, казва Джейкъб Армстронг, служител по устойчиво корабоплаване в T&E.
Докато Китай, Европа и САЩ са отговорни само за 40% от емисиите от корабоплаването, по-голямата част от глобалния флот посещава именно техни пристанища.
T&E призовава трите икономики да се споразумеят за мерки за намаляване на емисиите.
Вижте още в изследването:
COP27_world_country_MRV-1-1