
Ще бъде завършена Морската естакада на нос Шабла, имаща особена важност за делимитацията на морските пространства на България и Румъния, научи Maritime.bg.
Проверка на Maritime.bg установява, че ДП “Пристанищна инфраструктура” е обявила обществена поръчка за завършване на възстановяването на съоръжението, започнало през 2014 година.
За завършването на естакадата ДППИ осигурява още до 2,5 млн. лева.
Към момента конструкцията на естакадата е изпълнена до км 0+353. Това включва изпълнени пилоти, монтирани напречни ригели и надлъжни греди. Елементите на парапета са монтирани като временна предпазна мярка.
За приключване на проекта остава да бъде изградена конструкцията на съоръжението от км. 0.+353 до км. 0.+415, да бъде положена настилката, тротоарите, електромонтажните работи, отбивното съоръжение, моряшки стълби, монтажът на парапетите и почистване на строителната площадка от строителните дейности след завършване на обекта.
Естакадата при нос Шабла навлиза до 414 м в Черно море, широка е 6 м и има островна площадка, издигната на 8,5 метра над морското равнище. Тя следва да замени старата естакада, строена през 60-те години на миналия век за нуждите на нефтодобива.
Отговорен за неуспелия първоначален градеж бе консорциум „Морска естакада Шабла“, с водещ партньор „Строително-предприемачески холдинг“. На този консорциум бе възложено възстановяването на съоръжението за 6 186 353 лв., а дейностите започнаха през пролетта на 2015 г.
През миналата година тогавашният служебен транспортен министър Георги Тодоров (сега служебен министър на електронното управление) съобщи, че в доклад на АДФИ за обществената поръчка на ДП “Пристанищна инфраструктура” за естакадата, с която е възложено строителството, се констатират данни за вероятна измама.
Тогава министър Тодоров отказа да назове какви факти и обстоятелства от проверката дават основания да се твърди, че е налице измама, но коментира, че има констатации за “преднамерено, невярно и неточно предоставяне на данни за изпълнението на договора”.
Видео:
Още по темата: