Ако израелските портове не се подготвят за най-големите в света контейнеровози, в близките пет години, въпреки инвестициите в размер над 1,3 млрд. щ. долара, страната ще изпадне в „морска блокада“, пише местният вестник Haaretz, предаде MaritimeHub.
„Те (корабите, б.р.) няма да спрат дотук“, каза генералният директор на местната морска и пристанищна администрация Yigal Maor. „Ние просто ще изчезнем от световната морска карта. До пет години ще изчезнем. Израел ще изпадне в морска блокада“, каза той.
В момента 8% от всички кораби, които посещават израелските портове са най-големите, които могат да бъдат обслужвани. Според пристанищните власти е необходима спешна програма за удълбочаване и разширяване на съществуващите портове и канали.
Според властите най-лесно проблемът може да бъде решен чрез приватизация на портовете. Това обаче не влиза в плановете на различни съюзи, които напълно отказват и отричат приватизационната практика.
Наскоро Израелската пристанищна компания даде разрешение за приватизация на порт Елиат, на Червено море. Спечелилата компания ще оперира порта за 15 години с опция за продължаване на контракта с още 10 години.
Maritime.bg – Пристанища