Контролираната от норвежкия корабособственик Джон Фредриксен “Frontline” неочаквано обяви, че прекратява обявеното през миналата година сливане с белгийската “Euronav”.
Maritime.bg припомня, че обединението, трябваше да оперира под името “Frontline” и се очакваше да има пазарна капитализация от над 4,2 милиарда щатски долара на база пазарни стойности на съответните компании към 6 април 2022 г.
Белгийската “Euronav” разкри, че решението да се прекрати потенциалнoтo вливане във “Frontline” е взето едностранно от компанията, контролирана от Джон Фредриксен.
В позиция, разпространена до медиите във вторник, “Еuronav” изтъква, че е получено съобщение за „едностранно“ прекратяване на споразумението, подписано през юли. „Euronav си запазва всички права и действия в това отношение“, добавят от компанията.
“Frontline” обяви излизане от сделката в понеделник.
Срещу сделката, която трябваше да роди най-големия танкерен оператор в света, отдавна работи и най-големият акционер в “Euronav” – семейство Саверис – един от най-старите родове, свързани с корабоплаването в Белгия, контролиращо участия в CMB group, компаниите Bocimar, Delphis, ASL Aviation, Euronav и Exmar.
„Съжаляваме, че не можахме да завършим сливането, както беше предвидено през юли 2022 г., тъй като това щеше да създаде най-голямата публично търгувана танкерна компания. Вече се радваме на икономии от мащаба, както се вижда от нашите съответни скорошни финансови отчети“, казва Ларс Барстад, главен изпълнителен директор на Frontline.
Акциите на “Frontline” скочиха с 15 процента в следборсовата търговия, докато акциите на “Euronav” се сринаха с 18 процента.