Първият в света RO-RO кораб, разполагащ с ветрилна система, ще бъде финансиран с 9 млн. евро по “Хоризонт Европа“, основната програма на ЕС за финансиране на научни изследвания и иновации, съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата на “Wallenius Wilhelmsen”.
През следващите пет години ще бъдат извършени всички аспекти на планирането, изграждането и експлоатацията на кораб ORCELLE WIND, задвижван от вятъра, коментират от компанията.
„Финансирането от ЕС по “Хоризонт Европа“ показва, че концепцията е издържала на контрола на финансиращите органи на ЕС“, казва Роджър Стревенс, вицепрезидент по глобална устойчивост във “Wallenius Wilhelmsen”.
ORCELLE WIND е PCTC. Съдът ще има дължина от 220 метра и ще приема до 7 000 автомобила. Корабът е ключова част от стратегията за декарбонизация на флота на “Wallenius Wilhelmsen” и амбицията е той да започне да плава в края на 2026 г. или началото на 2027 г.
ORCELLE WIND е първият кораб по проект “Oceanbird” за търговски съдове, задвижвани основно от вятъра. Концепцията показва, че теоретично е възможно да се намалят емисиите с до 90 процента в сравнение с кораби от същия тип и капацитет.
Важна част от проекта, финансиран от ЕС, е инсталирането на ветрилната система за изпитване на съществуващ кораб “Wallenius Wilhelmsen” през средата на следващата година.
ОЩЕ ПО ТЕМАТА: ОБРАТНО КЪМ ВЯТЪРА