
В опит да създаде „единна марка“ под собствения си бранд, датската корпорация AP Moller-Maersk ще пенсионира „Hamburg Sud“ и „Sealand“.
През 2017 г. Maersk придоби „Hamburg Sud“, тогава седмият най-голям в света контейнерен превозвач, опериращ флот от 130 контейнеровоза. За сделката датчаните платиха 4 млрд. щ. долара.
Сега Maersk ще закрие марката със 152-годишна история.
По темата
През 1999 г. Maersk придобива и Sealand, базирана в САЩ компания в сделка за 800 млн. долара.
През 2006 г. датската корпорация направи първи опит да закрие Sealand, но през януари 2014 г., поради силното разпознаване на марката в целия вътрешноамерикански регион, Maersk я възроди.
Към момента не е ясно кога Maersk планира да закрие двата бранда, но обявлението идва дни след като компанията съобщи, че се прекратява Алинс 2M.
„MSC и Maersk признават, че много се е променило, откакто двете компании подписаха 10-годишното споразумение през 2015 г. Прекратяването на Aлианса 2M проправя пътя и на двете компании да продължат да следват своите индивидуални стратегии“, гласеше съвместно изявление на изпълнителния директор на A. P. Moller – Maersk Винсент Клерк и главния изпълнителен директор на MSC Сорен Тофт.