Данаил Папазов: Пристанище Варна-Изток си е изпълнило предназначението през последните повече от 100 години

Росен Плевнелиев и Данаил Папазов
Росен Плевнелиев и Данаил Папазов

Ценни видове червеи и птици, както и представители на местната власт, пречат на развитието на варненското пристанище, блокирайки преместването му. Това заяви директорът на порта Данаил Папазов по време международната конференция за пристанищна инфраструктура Coastal Projects 2012, предаде Дарик Радио.

„Пристанище Варна-Изток си е изпълнило предназначението през последните повече от 100 години и вече пречи на развитието на града, както и той на неговото. Предлагани са много варианти за преместването му, но за всяко място се появяват противници. На едното се оказа, че има ценни видове червеи и птици, на друго общината щеше да прави най-добрия парк в града, бившето поделение „Пясъка” щеше да става ситито на Варна, където е базата на „Петрол” пък щяха да строят опера като тази в Сидни. Никой извън града ни не е виновен за спрялото развитие на порта. Технологичните ни възможности са малки и трябва да се строят нови мощности, но концесиите се бавят. Одобрени от правителството идеи пък срещат отпор от кметската администрация. Срещаме пълна подкрепа от „Пристанищна инфраструктура” Варна за разлика от пълното бездействие на колегите им от София, които дори спират наши проекти през последните 5-6 години. Приходите ни отиват в държавния бюджет и се изразходват по други направления”, заяви Папазов пред участниците във форума.  Според директора на Пристанище Варна не се гледа сериозно на румънския пазар и затова пътната инфраструктура в Северна България сериозно изоставала за сметка на тази в Южна. След влизането ни обаче в Шенгенското пространство времето за доставка от Варна до Букурещ щяло да бъде съкратено, тъй като морската ни столица е на същото разстояние от румънската като Констанца, където портът бил изключително натоварен.  Районите в радиус от около 100 км от Букурещ, Белград и София са с най-голямо население на Балканския полуостров и там трябва да се изграждат логистични центрове, смята Папазов. Най-доброто място за такъв, който да е на удобни разстояния до трите столици, било в Лом. Подходящи варианти били също Русе, София и Варна.  Огромни товаропотоци за Западна Европа, като например памук и зърно от Казахстан, заобикаляли България заради липсата на складови площи и неразвита инфраструктура, посочи още Папазов. Той добави, че през последните 25 години се опитвали да направят съвременен зърнен терминал, но все нещо им попречвало.  По предварителни данни за 2011 г. пристанище Варна, което е обработило рекордните в историята си над 9 млн. тона товари, държи близо 9 % пазарен дял от портовете в Черно море.

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на