Корабостроителниците в Китай доминират конкурентите си от Южна Корея и Япония и близо 45% от новите кораби, които ще бъдат въведени в експлоатация през следващите години, са поръчани за строителство именно в китайски заводи, става ясно от данни на BIMCO.
През миналата година местни компании са предали на корабособственици нови съдове с общ тонаж 14,6 млн. CGT от общо 30,8 млн. CGT глобално.
Общият нов тонаж на доставените нови кораби за миналата година от другите две основни корабостроителни нации, Япония и Южна Корея, е съответно 4,8 и 7,8 млн. CGT.
От BIMCO изтъкват, че преди 20 години Китай е държал едва 10% от пазара.
Успехът на китайските корабостроителници е постигнат чрез поддържане на водеща позиция при строителството на кораби за насипни товари и напоследък утвърждаването им като първостепенно място за строителство на контейнеровози.
Те също така държат голям дял от поръчките за повечето други видове кораби, но все още не са се утвърдили като ключови играчи в сектора на газовозите.
Вижте още: