Японската “Mitsui O.S.K. Lines” (MOL) подписа меморандум с “Air Water” за проучване на възможностите за използване на втечнен биометан (LBM), получен от оборска тор, за корабно гориво, съобщиха от пресслужбата на компанията.
Двете компании ще потвърдят, че LBM може да се транспортира, доставя и използва без проблеми, като се използва съществуващото брегово и бордово оборудване, твърдят от компанията.
Очаква се през първата половина на годината LBM да бъде използван на борда на газовоз с двигател, работещ с LNG.
Това ще бъде първото използване на LBM като корабно гориво в Япония.
Употребата на LNG намалява емисиите на въглероден диоксид (CO2) с около 25% в сравнение с конвенционалното гориво, но може да се очаква по-нататъшно намаляване на емисиите при частично използване на LBM, въглеродно неутрален енергиен източник.
От MOL смятат, че LBM може да бъде ефективно решение за постигане на нисковъглеродни и декарбонизирани корабни операции.