Продължават ремонтните работи за връщане в търговска експлоатация на заседналия през 2021 г. край Яйлата моторен кораб VERA SU, който вече е регистриран под името SAFINA. Съдът вече е регистриран под флага на Коморските острови, установи справка на Maritime.bg.
Като мениджър на кораба в система Equasis е посочена “North Global Shipping” с адрес в Мармарис, Турция. За собственик е посочено дружеството “Global charter transportation”, като за връзка е подаден същия адрес в турския град. Дружество със същото име има интернет уебсайт, в който за връзка е предоставен адрес в Триполи, Ливан, но не е ясно дали е новият собственик.
“Вероятно след месец ще има данни за цялостната стойност на ремонта”, каза пред Maritime.bg Илко Ангелов от варненската компания “Варса шипинг”, агент на собственика на кораба. “90% от оборудването в машинното отделение вече е свалено”, каза още той.
Припомняме, че “Варса шипинг”, като представител на чуждестранна компания, бе единствен кандидат в обявен от ИА “Морска администрация” търг за продажба на плавателния съд, придобивайки го на обявената цена от 276 000 долара без ДДС.
Свидетелите по делото срещу вторния помощник-капитан на кораб VERA SU, сред които представители на Изпълнителна агенция “Морска администрация”, бяха призовани от Окръжния съд в Добрич на поредно заседание за засядането на кораба, което се проведе днес.
Повдигнатото срещу втория помощник-капитан обвинение е за това, че на 20 септември 2021г., в акваторията на Черно море, в района между село Камен бряг, обл.Добрич, и КК„Русалка“, като вахтен помощник – капитан на кораб „VERA SU“, плаващ под панамски флаг, заспивайки, допуснал да заседне кораба, като деянието е извършено по непредпазливост и от него са настъпили значителни имуществени вреди за корабособственика в размер на 6 680 734. 85 лева. Според обвинението, като е допуснал да заспи при носенето на навигационна вахта, подсъдимият е нарушил правило от Международната конвенция за вахтената служба и нормите за подготовка и освидетелстване на моряците, съгласно което „Вахтените помощник-капитани, които носят ходова навигационна вахта, са отговорни за безопасността на плаване на кораба по времето на тяхната вахта, като те са длъжни по всяко време да присъстват физически на ходовия мостик или на място, непосредствено свързано с това помещение, например щурманска рубка или пост за управление на мостика“, вследствие на което се е стигнало до засядането на кораба.
Насрочени са и още две съдебни заседания – на 13 април и 12 май, за когато ще бъдат призовани останалите свидетели, които са граждани на Турция и Азербайджан.
Всичко по темата, четете на VERASU.bg