Европейски компании от морската индустрия са от решаващо значение за превоза на руски петрол на фона на признаците, че мерките за ограничаване печалбите на Москва не възпират ключовите корабособственици да участват в търговията, предаде TradeWinds.

Девет от 22 кораба, товарещи петрол в четири ключови руски петролни терминала в понеделник и вторник, са или управлявани, или собственост на европейски компании, според данни на Kpler.
Осем гръцки компании и една германска са свързани с товаренето на петрол в пристанищата Уст-Луга, Приморск, Новоросийск и Находка, сочат данните.
Други кораби сред идентифицираните във въпросните пристанища, са собственост или менажирани от виетнамски, китайски, индийски и руски компании.
След забраната на Европейския съюз за внос на руски суров петрол по море през декември, някои европейски оператори са се оттеглили от Далечния изток на Русия, където петролът се търгуваше над горната граница от 60 долара за барел, въведена по същото време.
Но най-новите данни показват, че новите европейски санкции и ограничения на цените за руски петролни продукти, наложени през февруари, са имали минимално въздействие върху операторите.
Почти четири пети от танкерите, превозващи руски петрол през месеца до 21 февруари, са били собственост, управлявани или застраховани от европейски компании.
Джеръм Коузин, старши вицепрезидент в TotalEnergies, казва пред изданието, че повечето основни европейски корабособственици са се насочили към търговията с руски петрол, отколкото се очакваше, създавайки нови въпроси за пазара.