Да говорим истината: Жалват се бездействащите


В края на миналия месец Международната федерация на транспортните работници публикува обширен доклад за състоянието на плавателните съдове обслужващи района на Черно море. Според самото писание, то било изготвено от морските съюзи на част от страните лежащи по крайбрежието. В документа гордо стоят координатите на два родни профсъюза, за които редовите наши моряци едва ли са и чували. От доклада не става ясно с какво точно са участвали българските професионални съюзи. Практиката от последните месеци сочи, че същите редовно практикуват писане и заставане зад определени становища, доклади, декларации и още ред дейности, които не са показали реален ефект за добруването на българските морски лица. В повечето случаи – „оправете това“, без да се предлагат реални решения.  Нито веднъж в доклада не се споменава за родните структури, освен в контактите, което води до различни предположения. ITF дори няма инспектори в български портове, става ясно от доклада. Такива действат на територията на пристанища в Турция, Русия, Румъния, Украйна и Грузия. В крайна сметка родните „представители” добре използваха, вероятно напълно изготвения от чуждестранните си колеги доклад за собствен PR, а ето и извадка от фактите. Да говорим истината.

Преди броени дни във Варна се проведе протест срещу корабособственика Георги Мишков, който продължава да броди из Варна ненаказан. Къде бяха родните моряшки професионални съюзи, щом стана ясно, че шестима българи са закопчани в гръцки затвор – нямаше ги. Дори и на протеста ги нямаше, въпреки, че бяха надлежно уведомени. Същото може да се запита и по случая с к.д.п. Собаджиев, а и с гниещия моторен кораб „Сий Уинд” – на другия курифей в морския бизнес Станчо Савов.

Иначе е добре да заливаме пространството с чужди разработки, но още по-добре щеше да бъде, ако реално вършихме нещо, в противен случай се жалват бездействащите.

Д. Велев

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Китай прие нов патрулен кораб

Китай прие нов патрулен кораб, оборудван с най-съвременни технологии, съобщи държавното радио. „Хайсюн-09“ е в състояние да следи за сигурността на море и да участва в

„Всяко забавяне може да се окаже фатално“ – част от анализ за морското търсене и спасяване от 2015…

Снимка: Архив на Maritime.bg от началото на последното плаване на спасителния кораб ПЕРУН към турско корабно режище, вижте още снимки тук Българските власти многократно са

Създават цифров двойник на Варненския залив и каналите на Пристанище Варна

Новата система ще позволи Пристанище Варна да бъде отворено за кораби дори в условията на ограничена видимост от гъстите мъгли, характерни за есенно-зимния период, което ще

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент