К.д.п. Николай Симеонов от Бразилия: Водата е нахлула през кингстона


Това каза капитанът на моторния кораб „Seawind” Николай Симеонов, пред Maritime.bg. По думите му водата е започнала да нахлува по време на мача от европейското футболно първенство между Португалия и Испания. „Аз бях до болницата тогава. Фитерът сменял лампа на бака и когато се върнал, водата била 20 см. над плитовете на машинно отделение. Изобщо не е можело да се реагира”, каза к.д.п. Симеонов.

Късен следобед на 28.06.2012г.
Късен следобед на 28.06.2012г.

Той заяви, че са в добро състояние и не са пострадали при аварията. „Няма ни нищо, той половината кораб си стърчи”, заяви к.д.п. Симеонов. „Seawind” е потънал на рейд пред порт Форталеза. По време на аварията е извършен леководолазен оглед и е установена повреда /кородирал материал/ в кингстонната шахта.

К.д.п. Симеонов каза пред Maritime.bg, че още не знае какво ще предприемат бразилските власти. По информация на Maritime.bg, портовите власти обмислят изтегляне на “Seawind”.

Санитарен възел при отлив.
Санитарен възел при отлив.

Делото, което бе стартирано в бразилски съд е било спечелено на три инстанции, каза още к.д.п. Симеонов. То бе заведено по местното законодателство, а по неговата сила Станчо Савов е „робовладелец”, тъй като не е заплащал заплатите на моряците работещи за фирмата му.

За съжаление продажбата на кораба „Seawind” не се е състояла. Това каза к.д.п. Симеонов. Maritime.bg припомня, че офшорна фирма с българско участие трябваше да купи кораба и да избави завлечените моряци от Савов. Същите бизнесмени са финансирали допреди известно време операциите на Савов. „И те излязоха същите”, лаконично заяви капитанът.

К.д.п. Симеонов категорично отхвърли възможността корабът да е нарочно потопен. Той не се съмнява в хората от екипажа. Освен него и фитера, на борда в Бразилия е ст. пом.-капитанът.

Попитан какво ще предприемат сега, к.д.п. Симеонов каза, че предстои да се върнат в страната. „И да го осъдим в България, няма какво да му вземем, той няма абсолютно нищо”, каза още капитанът.

Машинно отделение, около полунощ на 27.06.2012г.
Машинно отделение, около полунощ на 27.06.2012г.

Бразилските власти са организирали кризисен щаб, който наблюдава ситуацията. Операциите по ограждане на кораба и следене за изтичане на гориво са под контрола на  командира на Трета военноморска област контраадмирал Жозе Бернардо Гамбоа Пиерантони. Непрекъснато изтича мазут в морето и голяма част от него не може да се събере. На кораба има 70 тона мазут – IFO-100. Около „Seawind“ е ограничен район с радиус 300м. Екип на ВМС на Бразилия непрекъснато наблюдава района на аварията. Държавната гражданска защита и Военната полиция извършват постоянен мониторинг за ограничаване излизане на плажовете на плаващи материали от кораба.

Още по темата: Български кораб Seawind

Галерия снимки:
[oqeygallery id=51]

Maritime.bg – Свят / Топ

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на