Това каза капитанът на моторния кораб „Seawind” Николай Симеонов, пред Maritime.bg. По думите му водата е започнала да нахлува по време на мача от европейското футболно първенство между Португалия и Испания. „Аз бях до болницата тогава. Фитерът сменял лампа на бака и когато се върнал, водата била 20 см. над плитовете на машинно отделение. Изобщо не е можело да се реагира”, каза к.д.п. Симеонов.
Той заяви, че са в добро състояние и не са пострадали при аварията. „Няма ни нищо, той половината кораб си стърчи”, заяви к.д.п. Симеонов. „Seawind” е потънал на рейд пред порт Форталеза. По време на аварията е извършен леководолазен оглед и е установена повреда /кородирал материал/ в кингстонната шахта.
К.д.п. Симеонов каза пред Maritime.bg, че още не знае какво ще предприемат бразилските власти. По информация на Maritime.bg, портовите власти обмислят изтегляне на “Seawind”.
Делото, което бе стартирано в бразилски съд е било спечелено на три инстанции, каза още к.д.п. Симеонов. То бе заведено по местното законодателство, а по неговата сила Станчо Савов е „робовладелец”, тъй като не е заплащал заплатите на моряците работещи за фирмата му.
За съжаление продажбата на кораба „Seawind” не се е състояла. Това каза к.д.п. Симеонов. Maritime.bg припомня, че офшорна фирма с българско участие трябваше да купи кораба и да избави завлечените моряци от Савов. Същите бизнесмени са финансирали допреди известно време операциите на Савов. „И те излязоха същите”, лаконично заяви капитанът.
К.д.п. Симеонов категорично отхвърли възможността корабът да е нарочно потопен. Той не се съмнява в хората от екипажа. Освен него и фитера, на борда в Бразилия е ст. пом.-капитанът.
Попитан какво ще предприемат сега, к.д.п. Симеонов каза, че предстои да се върнат в страната. „И да го осъдим в България, няма какво да му вземем, той няма абсолютно нищо”, каза още капитанът.
Бразилските власти са организирали кризисен щаб, който наблюдава ситуацията. Операциите по ограждане на кораба и следене за изтичане на гориво са под контрола на командира на Трета военноморска област контраадмирал Жозе Бернардо Гамбоа Пиерантони. Непрекъснато изтича мазут в морето и голяма част от него не може да се събере. На кораба има 70 тона мазут – IFO-100. Около “Seawind” е ограничен район с радиус 300м. Екип на ВМС на Бразилия непрекъснато наблюдава района на аварията. Държавната гражданска защита и Военната полиция извършват постоянен мониторинг за ограничаване излизане на плажовете на плаващи материали от кораба.
Още по темата: Български кораб Seawind
Галерия снимки:
[oqeygallery id=51]
Maritime.bg – Свят / Топ