НИК 421 застана на Морска гара – Варна

Военният научноизследователски кораб СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ (НИК 421) застана на Морска гара – Варна.

Екипажът бе посрещнат от президента Румен Радев след първа експедиция до Антарктида.

Тържественото събитие ознаменува завръщането на първия български военен научноизследователски кораб след успешно приключената 31-а антарктическа експедиция на родните полярници до българската изследователска база „Св. Климент Охридски“ на остров Ливингстън, Южни Шетландски острови.

В церемонията участва министърът на отбраната Димитър Стоянов, министърът на образованието и науката Сашо Пенов и началникът на отбраната адмирал Емил Ефтимов.

Maritime.bg припомня, че Военният научноизследователски кораб „СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ“ (НИК 421, IMO: 8112586) бе придобит от руска компания за 1,4 млн. лева и въведен в експлоатация след рекордните над 8,6 млн. лева за ремонт. Корабът осигури 31-ата българска полярна експедиция.

Придобиването на близо 40-годишния плавателен съд и плаването му до о. Ливингстън струва на данъкоплатците над 14,2 млн. лева, според информация от ВВМУ „Н. Й. Вапцаров“, което оперира кораба.

Припомняме, че Украйна придоби преди войната английски ледоразбивач за 5 млн. долара, който завърши втора мисия до ледения континент.

Междувременно стана ясно, че Институтът по океанология планира придобиването на нов научноизследователски кораб, като калкулациите показват, че той би струвал около 22 млн. лева.

Видео:

Как бе придобит НИК 421, колко пари бяха дадени за ремонта му и как протече плаването му до Антарктика

Кораб „Св. Св. Кирил и Методий

Последни новини

Последни новини

Почистиха паметника на подводничарите край Камчия, вандализиран с надписи „Слава на Украйна“

Граждани почистиха паметника на подводничарите край р. Камчия, който бе залят с боя от вандали през изминалите дни. "Свидетели сме на поредното вандалско посегателство

ММК призовава правителствата да насочат курса към бъдеще с нулеви емисии от корабоплаването

Международната морска камара (ММК) подкрепя разработването на Глобален стандарт за горива (GFS) като техническа мярка за намаляване на емисиите от корабоплаването. Според