Министерството на транспорта и съобщенията потвърди официално, че главен проблем пред завършването на проекта по удълбочаване на варненския пристанищен комплекс е напорният тръбопровод във Варненското езеро, чиято авария преди повече от три години бе разкрита от Maritime.bg.

Това става ясно от отговор на заместник министър-председателя и транспортен министър Христо Алексиев на въпрос от народния представител Стела Николова (ПП-ДБ), видя Maritime.bg.
В отговора се посочва, че дейностите по удълбочаване следва да приключат в рамките на тази година.
„Посоченият срок е в пряка зависимост от изпълнението от Община Варна на проекта за „Ремонт на напорен тръбопровод Ф 500 за отпадъчни води, находящ се под дъното на Варненско езеро“, подчертават от транспортното ведомство.
От отговора става ясно, че дейностите по удълбочаване на Канали 1 и 2 са завършени на над 90%, като по проекта до момента са изплатени 365 млн. лева.
Maritime.bg припомня, че за изпълнението на удълбочаването бе мобилизирана драгажна техника. „Всеки необоснован престой е свързан с големи разходи и загуби за изпълнителя, както и нарушаване на срока по сключения договор, неустойки и недоволства от заинтересованите лица“, се посочва в доклад на ДППИ.
Разследване на Maritime.bg доказа, че тръбата никога не е била вкопавана под дъното на Варненското езеро, макар по проекта за изграждането й да е било заложено именно това. Междувременно Община Варна обяви пазарни консултации за реализацията на поредния ремонт, който да осигури вкопаване на фекалния тръбопровод, а от документацията по проекта става ясно, че с използваната технология при изграждането му е било невъзможно той да бъде вкопан.
Няма публични данни за хода на разследванията, които трябваше да установят отговорни лица за изначално неизпълнения проект по задание, но с приет и въведен в експлоатация тръбопровод.