Приключва работата по прецизиране на техническата спецификация за бъдещ нов български спасителен кораб, научи Maritime.bg. Очаква се след края на този процес и в близките месеци Изпълнителна агенция “Морска администрация” (ИАМА) да обяви обществена поръчка за строителство на новия съд, като ще се търси европейско финансиране.

Maritime.bg припомня, че в средата на миналата година ИА “Морска администрация” обяви обществена поръчка за избор на дружество, което да я подпомогне при изготвянето на пълната документация за избор на изпълнител при последваща обществена поръчка за придобиване на нов кораб и подпомагане на агенцията при възлагането.
С този проект на агенцията ще бъдат определени основните параметри, характеристики, функционални изисквания, зона на плаване и назначения на бъдещия нов български многоцелеви аварийно-спасителeн кораб.
“Ще работим за привличане на финансиране за строителство на нов аварийно-спасителен кораб по инструментите на Европейския съюз”, каза по-рано през годината к.д.п. Венцислав Иванов, изпълнителен директор на ИАМА.
“Наличието на един по-голям спасителен кораб ще допринесе за по-ефективно оказване на помощ при тежки инциденти на море”, изтъкна вицеадмирал (о.р.) Румен Николов, главен директор на Главна дирекция “Аварийно-спасителна дейност” към ИА “Морска администрация”.
Година след нарязването на последния български спасителен кораб ПЕРУН и след успешното изтегляне на заседналия на 20-и септември м/к VERA SU, стана ясно, че държавата се е задействала и работи по придобиване на нови средства за търсене и спасяване.
Транспортният министър Христо Алексиев посочи в края на 2021 г., че проектът за строителство на кораба е включен в обхвата на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027.
„Този кораб ще се ползва не само за спасителни операции, но и за научни изследвания и обучение на студенти“, поясни тогава министърът.