Причините за инцидентите на море трябва да бъдат изследвани в по-голяма дълбочина, ако корабоплаването иска успешно да посрещне несигурностите на новите алтернативни горива и технологии, препоръчва нов доклад за морската безопасност от DNV и Lloyd’s List Intelligence.
Постоянно расте броят на инцидентите, свързани с аварии на машини и механизми през десетилетието между 2012 г. и 2022 г., сочи анализът.
В същото време се отчита тенденция за спад на инцидентите, свързани със сблъскване, пожари и пиратски нападения.
В доклада се посочва, че в периода от 2015 г. до 2020 г. е имало “окуражаващ” спад в броя на инцидентите, но е установена тенденция за тяхното увеличаване от началото на глобалната COVID-19 пандемия и началото на войната в Украйна.
От DNV и LLI смятат за нужни допълнителни проучвания, които да са в основата на бъдещи мерки за ограничаване на инцидентите.
По думите на изпълнителния директор на DNV Maritime Кнут Орбек-Нилсен индустрията има нужда от “калибриране на начина на мислене за безопасността” по пътя на декарбонизацията и бързия технологичен напредък.
Вижте цялото съдържание в доклада:
LLI-DNV_Report-2023-FINAL