
През 2026 г. в експлоатация ще влезе първи „танкер за превоз на електричество“, разработен от японската стартъп компания PowerX, съобщиха пред Maritime.bg от пресслужбата й.
Корабът ще разполага с електрическо задвижване. Той ще има дължина от 140 метра, а на борда си ще приема 96 контейнеризирани морски батерии, осигуряващи общ капацитет от 241 MWh.

Maritime.bg припомня, че PowerX смята за нужно да се осигури транспортирането на излишна електроенергия, генерирана от възобновяеми източници.
Изведените от експлоатация или неработещи топлоелектрически централи, разположени в близост до пристанищата, могат да бъдат преоборудвани в точки за зареждане/разреждане на новия тип кораби за превоз на електричество, където енергията се предава на потребителите чрез мрежови връзки на сушата.
Проектът цели по-нататъшно ефективно използване на възобновяема енергия, коментират от компанията.
Вижте още по темата и видео на първоначалния проект за тримарани: