Кораборемонтът у нас бе сериозно засегнат от наложените санкции срещу Руската федерация и последвалите забрани за достъп до наши пристанища, включително за ремонт, на руски кораби. Това заяви пред Maritime.bg Тодор Янков, управител на варненската кораборемонтна компания “Хелленика”.
По думите му корабите, които досега компанията е ремонтирала у нас, са заплащали такси за транзит през Проливите от порядъка на 10 хил. долара.
“Тази сума сега е двойно по-висока. Сами разбирате кой корабособственик ще предпочете да плати 20 хил. долара, за да бъде извършен ремонт у нас пред избора да го направи в турски завод и без допълнителна финансова тежест под формата на такси”, коментира Янков.
Той изрази недоумението си от липсата на активност по въпроса от другите страни на Черно море.
“Увеличението на тарифите е едностранен акт от страна на Турция и не разполагам с информация да е съгласуван със страните по конвенция “Монтрьо”, каза Янков.
По думите му управляваното от него дружество отчита 50% срив на приходите след въвеждането на забрани за достъп на руски кораби у нас и ръста на тарифите.
“Това е положението не само при нас, а и при голяма част от колегите в сектор кораборемонт”, допълни още Янков.
По темата: