ИАРА сключи договори за почти 1 млн. лева. Рибата ще се продава с парспорт

Изпълнителна агенция по рибарство и аквакултури сключи три договора с бенефициенти по Оперативна програма за развитие на сектор „Рибарство” на обща стойност 983 569 лева. Два от договорите са за нарязване на риболовни кораби за скрап, а третия е за модернизация на рибопреработвателно предприятие в Бургас.

Първият подписан договор е с компанията „ЧЕРВЕНКОВ 65” ЕООД от гр. Каварна. Проектът предвижда нарязване на риболовен кораб „Венера” за скрап. Корабът е с обща дължина 9,2 метра, брутотонаж 4,32 БТ и на възраст 15 г. Определената безвъзмездната финансова помощ съгласно договора е в размер на 46 593 лв.

Вторият подписан договор е с фирма „ЕКОБИО ДМ” ЕООД от гр. Долна Митрополия. Проектът предвижда нарязване на риболовен кораб „Алфа” за скрап. Корабът е с обща дължина 18 метра, брутотонаж 39 БТ и на възраст 55 г. Безвъзмездната финансова помощ, която бенефициентът ще получи е в размер на 179 537 лв.

Третият подписан договор е с „ДИНГ-ПАВЛОВИ И СИЕ” СД от гр. Бургас. С този проект, бенефициентът цели модернизация и увеличаване на преработвателния капацитет на съществуващото рибопреработвателно предприятие на компанията, намиращо се в гр. Бургас. От дружеството предвиждат проектът да бъде завършен в рамките на четири месеца. След реализацията му ще бъдат открити четири нови работни места за жени. Безвъзмездната финансова помощ съгласно договора е в размер на 449 312 лв.

Цацата, скумрията и всички останали риби вече ще се търгуват законно само ако са с паспорт. Това предвиждат приетите на второ четене в парламента промени в Закона за рибарството и аквакултурите, предаде Кросс.

Рибите ще се продават само с документ за произход, в който ще е вписано къде, от кого и на коя дата са уловени. Промяната в нормативния акт цели да спре бракониерството в родната акватория. Така лесно цацата и пъстървата ще бъдат проследени до реката или морските води, в които са хванати.

За да се спре незаконният улов, законът предвижда още рибарските кораби да не могат да напускат родните пристанища, ако не са включили бордовите си уредби за сателитно проследяване.

Депутатите приеха и предложението седалището на ресорната агенция по рибарство и аквакултури да се премести в Бургас. През септември трябва да стане ясно колко ще струва на държавата преместването на служителите на структурата от столицата в черноморския град. Служителите във ведомството вече ще могат да спират превозни средства, които превозват риба, със стоп палки на пътя. Така според мотивите към закона ще се затегне допълнително контролът. Актовете, които се издават от шефа на ведомството, пък ще могат да се оспорват пред земеделския министър.

Законът регламентира и процедурата, по която ще се издават разрешителните за улов в родната акватория. Квотите ще се определят на годишна база за всеки кораб поотделно. Плавателният съд задължително трябва да бъде включен в списъка на одобрените риболовни кораби, който се попълва със заповед на изпълнителния директор на агенцията по рибарство. За издаването на документа се плаща такса. Вече по-лесно ще се отнема и разрешителното за риболов при нарушения. Затяга се и контролът при издаването на документи за улов с цел научни изследвания.

Според закона развъждане на риба и стопански риболов вече ще могат да осъществяват единствено фирми, а не физически лица. В закона е оставена и възможност с допълнителна наредба към него да бъде разписано при какви условия ще могат да се ползват дънни мрежи. Документът трябва да бъде изготвен съвместно от екоминистерството и земеделското ведомство.

Maritime.bg – Рибарство

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните

К.д.п. Димитър Димитров: Разчитаме на ЕК да спре пиратските нападения в Гвинейския залив

ЕС се насочва към проекти през Международната морска организация (IMO), които да засилят контрола по бреговата ивица на Гвинейския залив. Това се казва в получения отговор на