Деветото издание на Varna Channel Cup официално откри ветроходния сезон в България за килови яхти. Неофициално надпреварата между „големите“ стартира с преследването Odessos Cup десетина дни по-рано, без да броим двата кръга на BORA Sailing Championship’2023.
Стартът на поредицата от шестнадесет регати за яхти, обмерени по системите ORC и IRC, даде и отговори на въпроси сред ветроходната общност у нас, възникнали най-вече с навлизането на „нови играчи“…
Геният на българския ветроходец набързо с присъщото си чувство за хумор роди нови наименования във фолклора на общността. След като преди години „прекръсти“ Evil Woman на „Злата“ или просто „Златка“, Chocolate на „шоколадите“, под прицела на зевзеците попаднаха LZ yachting 1991, Arroutado, Petra (и трите Grand Soleil 42 R), Alexa X, Extrema, Raffica (Х-35 и Х-41). Вече си имаме „Цирк дю Солей“ и „Трите Хикса“.
Изброените герои бяха 2/3 от флотилията в „кралския“ клас ORC A на Varna Channel Cup. Заслужен успех за Evil Woman, с оглед на десетките тренировки и през неактивния сезон, часове работа до налучкване на точните центровки, инвестиция в нови платна, не на последно място постоянен екипаж. В класирането след „Злата“ се подредиха LZ yachting 1991, Chocolate, Arroutado, Alexa X, Petra, Extrema. Двата нови Grand Soleil 42 R имат още резерви в управлението на яхтите, очаква се инерция да наберат и „хиксовете“ – гаранция за интересен и оспорван сезон 2023.
Остават за решаване два много важни и сложни ребуса. Докато менажирането на екипаж (разбирай възможност човек да лавира със семейни и служебни задължения, за да „открадне“ няколко пъти по няколко дни за регата) е проблем на шкиперите, съдийството е проблем на Българска ветроходна асоциация, Българска федерация по ветроходство и Съдийската комисия…
P.S. По последна информация, тези дни българската флотилия ще се увеличи с още един Х-41. Да му мислят в Холивуд и час по-скоро да реализират лента „Четирите Хикса“!