Малко повече от две седмици след спусканета на вода на яхтата Espresso Martini, шкиперът Павлин Надворни направи първи ходови изпитания във Варненския залив. Минути след старта на етапа от регата Fairplay, шкиперът и единствен член на екипажа вдигна последователно платна за кратка, интензивна първа тренировка след шест месеца работа на стапел и две седмици довършителни работи на кей, за да бъдат изпълнени изискванията за участие околосветския ветроходен маратон за едночленни екипажи Global Solo Challenge‘2023.
„Нормално е като за първо плаване да излязат дребни проблеми. Всъщност ние в екипа точно това и търсим. Грота трудно върви при вдигане и сваляне, но всичко останало, което изпробвахме днес, бе добре. Много важен детайл бе работата на ветровия автопилот”, сподели шкиперът на 45-футовия Farr 45.
До 15 август, когато Espresso Martini с Павлин Надворни ще отплава от Варна за Ла Коруня, предстои още много работа за бреговият екип.
В него са включени ветроходци с опит в презокеански плавания Васил Попов, Светлозар Тенев, Хенрих Кокончев, навигаторът Пламен Янакиев, специалисти по корпусни работи на ветроходни яхти Тодор Адамов, Цено Кътов, Иво Танев.
Global Solo Challenge‘2023 е регата за едночленни екипажи по класическият околосветски маршрут, включващ преминаване на „Трите големи” – носовете Добра Надежда, Лийуин и Хорн, но с яхти серийно производство. Предвижда се двадесет и тримата участници в Global Solo Challenge да стартират от испанското пристанище Ла Коруня в периода 26 август – 9 декември в зависимост от коефициента си по хендикапните системи.
Форматът е „преследване“ – стартовият график е от най-бавните към най-бързите. След близо 25 000 проплавани мили победител е този, пресякъл финалната линия в Ла Коруня. Директор на регатата е известният италиански ветроходец Марко Нанини.