Изпратиха противопожарни кораби към горящия MSC Flaminia. Двама моряци са загинали

Операторът на горящия контейнеровоз MSC FLAMINIA – NSB Niederelbe (Германия) потвърди, че на кораба е имало експлозия. Това е станало когато екипажът се е борил с пожар, възникнал в района на люково закритие. Корабът е плавал към Антверпен с 2876 TEU на борда.

Както Maritime.bg съобщи, екипажът на кораба е бил евакуиран. VLCC съдът DS CROWN пристига първи в района и спасява 24 души от лодка и спасителен плот. Четирима души са получили наранявания при инцидента, според първоначалната информация един член на екипажа е обявен в неизвестност.

По-късно стана ясно, че един от ранените е починал.

Пострадалите са прехвърлени на друг кораб на MSC. Останалите 18 членове на екипажа и двама пасажери все още са на борда на DS CROWN, който се очаква да пристигне в порт Фалмаут, Великобритания.

SMIT Salvage е била наета за провеждане на операция за спасяване на имуществото. Специализираната спасителна компания вече е изпратила два големи противопожарни съда към MSC FLAMINIA. Първият – FAIRMOUNT EXPEDITION, трябва да пристигне на мястото на инцидента днес. Вторият – ANGLIAN SOVEREIGN, ще пристигне в района в сряда или най-късно в петък.

Операторът NSB Niederelbe съобщи, че са били пренасочени съдове на компанията към MSC FLAMINIA, които да се включат в предстоящата операция.

Все още не се съобщават причините за възникване на пожара и последващата експлозия. Не е ясно и какви са пораженията по плавателния съд. Според оператора, първо ще бъдат изчакани спасителните екипи, които ще направят оценка на място.

NSB Niederelbe оперира флот от 109 съда, с общ капацитет от 460000TEU.

Компанията е започнала собствено разследване. Все още не може да се потвърди дали на борда е имало калциев хипохлорит. По данни на дружеството такъв товар липсва в манифеста и няма никаква друга очевидна причина за възникване на пожара. Експерти коментираха, че понякога неправилно декларирани опасни товари намират място на борда, което не изключва наличието на калциев хипохлорит в един от 2876-те контейнери на борда.

Паралелно разследване е започнало в държавата на флага – Германия.
Екипажът на кораба е бил съставен от петима германци, трима поляци и петнадесет филипинци.

Maritime.bg припомня, че друг кораб опериран от компанията NSB Niederelbe разля през май азотна киселина край бреговете на Австралия.

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

България не е създала и координационен център за смяна на екипажи по време на пандемията

България е сред страните, които все още не са обявили моряците за ключови работници. Базираната в София Изпълнителна агенция "Морска администрация" се е активирала едва дни

Курсанти от НВУ посетиха ВМС

На 12 май 2021 година курсантите-випускници от НВУ ”Васил Левски” бяха на работно посещение във формированията на Флотилия бойни и спомагателни кораби, дислоцирани в Пункт за

Високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването у нас гарантира разширяването на обхвата на VTMIS системата

Още по-високо ниво на безопасност и сигурност на корабоплаването при посещение на корабите в българските морски пристанища е постигнато благодарение на разширяването на

Морска администрация „проспа“ четири месеца за обявяване на моряците за ключови работници

На 29 март 2021 г. ИА „Морска администрация“ е предприела необходимите действия в рамките на своите правомощия, като уведоми Министерството на транспорта, информационните