
Телата на двамата руски моряци, които загинаха на борда на драгата MILFORD край Варна, са извадени от преливната тръба в хамбара на построения през 1983 г. плавателен съд. Корабът е плавал с направление към Констанца, Румъния, когато при неизяснени обстоятелства настъпва инцидентът.

При неизяснени обстоятелства, един от моряците попада в преливната тръба на хопъра с вместимост 2065 m³.
Много е вероятно вторият загинал, който също попада в тръбата, да е опитвал да окаже помощ на своя колега, според информация на Maritime.bg.
Моряците са рулеви и готвач на кораба.

MILFORD участва в удълбочаването на каналите на Пристанище Варна, а сега е ангажиран по друг драгажен проект в Бургас.

Според Equasis, мениджър на кораба е дружеството „Glanford Ltd-BZE“, а собственик „Miafan Business“ Ltd. За двете дружества е подаден адрес за кореспонденция в град Варна.
В момента дълбачката, заедно с още 3 други, е обявена като част от състава на флота на „Българска драгажна компания“, сочи справка на Maritime.bg в сайта на фирмата.
Опитите на Maritime.bg за връзка с дружеството бяха неуспешни.
По-рано през деня к.д.п. Валентин Енчев, директор на ДМА – Варна, съобщи, че се води разследване от Национален борд за разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт.
Районна прокуратура – Варна ръководи досъдебно производство във връзка със смъртта на двама членове на екипажа на кораба. Разследването е по чл. 122 от НК – за причиняване на смърт по непредпазливост.
MILFORD e построен през 1983 г. в Корабостроителница и машинна фабрика „De Liesbosch“ в Нидерландия под стр. номер 186. До 1992 г. плава под името LESSE II (от групата на драгажната BDZ), а до 2015 под името Vlaanderen I (от групата на DEME), преминава към флота на руската „Подводтрубопроводстрой“, по-късно също към руската „Гидрострой“.