Откриха процедурата по отдаването на пристанище Русе-Запад на концесия

Министерският съвет откри процедурата по отдаването на пристанище Русе-Запад на концесия. Частният оператор ще може да стопанисва терминала за срок от 35 години. „Допълнителната дейност, част от концесията, е свързана с извършване на частично разширение, частична реконструкция, частична рехабилитация или ремонт на обекта на концесията“, обясняват целите на отдаването от правителствената пресслужба.

Какво се предлага
Терминалът разполага с 10 корабни места и 10 крана, като най-новите два са от 85-90-а година. От пристанище Русе обясниха, че разполагат с ремонтна база и съоръженията се поддържат. Пристанището се е използвало основно за генерални, т.е. бройни товари, но от известно време там се обработват и насипни като зърно и въглища. През изминалата година оттам са минали 140 хил. тона, като това е най-добрият резултат за последните две години, обясниха от дружеството, като пристанищният бизнес пряко зависи от развитието на икономиката.

Изпълнителният директор на „Пристанищен комплекс Русе“ Петър Драгошинов, коментира, че предполага, че към терминала ще има интерес. В момента се правят и концесионни анализи на пристанищата в Тутракан и Никопол, както и на малкия терминал Русе–Център. Всички те са част от „Пристанищен комплекс Русе“. „Единствено за терминала Русе–Изток не текат такива процедури“, коментира Драгошинов.

Има ли интерес
Търсенето на частни инвеститори за малките пристанища и летища е част от концесионната стратегия на транспортното министерство. До момента тя не върви гладко, тъй като няма голям интерес към малките летища. На предишното си заседание например Министерският съвет прекрати процедура за концесия на летището в Русе, тъй като една година не се появи кандидат.

Към пристанищата по река Дунав преди кризата интересът беше по-голям, като някои от тях вече се стопанисват от частни компании. Така например Параходство „Българско речно плаване“, част от групата „Химимпорт“, получи концесията на част от пристанище Видин и на фериботния терминал там. Варненското дружество „Октопос С“, занимаващо се с търговия със зърно, спечели процедурата по отдаването на концесия на дунавското пристанище Сомовит. Компанията „Слънчев дар“, в която влиза „Октопод С“, спечели през 2007 г. и концесията на пристанището в Оряхово. За пристанището в Лом пък се бореха хазартния бос Васил Божков, активният в енергетиката Христо Ковачки и Валентин Захариев, който има интереси в металургията. Процедурата обаче стигна до задънена улица.

Най-голям интерес обаче предизвиква бъдещето на пристанище Варна. Все още обаче няма яснота на политическо ниво дали ще се търси концесионер за цялото пристанище, или то ще бъде пуснато на части. Ако се избере първият вариант, би било малко вероятно местни фирми да се преборят за него без подкрепата на голям чуждестранен партньор. При раздробяване това би било възможно. Така за терминалите за насипни товари в Бургас през миналата година беше избрано Параходство „Български морски флот“. / Капитал

Maritime.bg – България

Последни новини

Последни новини

Десет процедури по Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури  са планирани да стартират тази година

През настоящата година планираме да открием приеми по десет процедури от Програмата за морско дело, рибарство и аквакултури (ПМДРА) 2021-2027 г. Това обяви

Най-четени през месеца

Новини от Maritime.News

- Maritime.News
Samskip, duisport and TX Logistik will jointly operate the CT terminal at logport III

Samskip, duisport and TX Logistik AG will jointly operate the CT terminal at logport III in Duisburg-Hohenbudberg in the future. For this purpose, the three partners have founded the new… [...]

- Maritime.News
AD Ports Group signs a 30-year concession agreement to develop and operate Safaga Port in Egypt

The post AD Ports Group signs a 30-year concession agreement to develop and operate Safaga Port in Egypt appeared first on Maritime News. [...]

- Maritime.News
Piraeus Port Authority: A new historic record high in revenue and profitability

PPA S.A. announces the Full Year 2022 financial results, marking a consecutive year of growth with a turnover of €194.6 million compared to €154.2 million in 2021, indicating an increase… [...]

Новини от Agriculture.bg

- Agriculture.bg
Горско стопанство предизвиква деца и младежи от Омуртагско и Антоновско да творят на тема „Аз обичам българската гора“

„Държавното горско стопанство“ в Омуртаг предизвиква деца и младежи от Омуртагско и Антоновско да творят на тема „Аз обичам българската гора“. Конкурсът е по повод „Седмицата на гората“ (3- 9… [...]

- Agriculture.bg
Пожар в кравеферма в с. Крайници

Снощи е възникнал пожар в кравеферма в с. Крайници.  Огънят е унищожил 120 кв. м покривна конструкция, 1 тон фураж, 15 крави, 120 бали фураж, бяла, черна и компютърна техника,… [...]

- Agriculture.bg
Протест срещу цената на водата на Българската асоциация на малинопроизводителите и ягодоплодните

Българската асоциация на малинопроизводителите и ягодоплодните съобщи, че планира организирането и провеждането на мирен протест на главен път Разград-Търговище с блокиране на кръгово кръстовище на път 49 и 51 в… [...]

Новини от Deo.bg

- DEO
Все повече коралови рифове страдат от недостиг на кислород

По-голямата част от общо 32 изследвани коралови рифа по света страдат от ниски нива на кислород поради глобалното затопляне, а заплахата за морските екосистеми се очаква да се задълбочи, сочи… [...]

- БТА
Човечеството днес тежи общо около 390 млн. тона

Общото тегло на дивите сухоземни бозайници на Земята – от слонове до бизони и от елени до тигри – сега е по-малко от 10 % от общото тегло на мъжете,… [...]

- БТА
Продължителността на съня е значително свързана със субективното здраве и щастието

Качеството на съня е много по-значимо за качеството на живота, отколкото продължителността на съня. Това установи проучване на чешки изследователи, публикувано в изданието със свободен достъп PLOS ONE, съобщи „Нюросайънс… [...]