16 български моряци търсят спешно съдействие от държавата за да напуснат Мексико

Гръцкият капитан на пътническия кораб OCEAN STAR PACIFIC замервал наш моряк със замразени наденици, с изтекъл срок, заплашвал го и с 36-часов арест

24 български граждани бедстват на пътнически кораб в Мексико. Това съобщиха самите те за Мaritime.bg. Българите са на борда на OCEAN STAR PACIFIC, който се намира в порт Мазатлан. Сред тях има членове на всички команди, както и три дами.

Екип Maritime.bg

Цялата група се качва на борда на кораба в средата на месец май. Моряците твърдят, че още с качването е започнало неспазване на контрактите им.

В разговор пред Maritime.bg българи от екипажа казаха, че са попаднали на неочаквано място. „Очаквахме да се качим на кораб, а се озовахме на нещо друго. Корабът изобщо не е експлоатиран от около 12 месеца, каза моряк от борда.

По информация на Maritime.bg, която според моряците – все още не е потвърдена, OCEAN STAR PACIFIC е получил сертификати за плаване. „Да и ние това чухме, но въпреки това корабът, ако излезе ще потъне, казаха моряците.

Те твърдят, че са изпратени от агенция САПКО. „Договорите ни са били невалидни, тъй като сме на мексиканска територия и е трябвало да са на испански език, преведени на нашия роден език и на английски„, написаха по-рано моряците.

16 от българите на борда искат спешно да напуснат Мексико и да се приберат у нас. Те обясниха, че останалите българи имат лични съображения и не смятат да напуснат OCEAN STAR PACIFIC. Обърнали се и към посолството в Мексико, но тъй като казусът е заплетен, още не са получили реално съдействие. Те ще пишат и до родното МВнР.

Част от българите не са получавали заплати от 2 месеца, като обещанията били ежедневни, но малко вероятно било да се случат.

Запитани за това как им е била представена обстановката от агентите в България, те коментираха, че Цветан Енчев им е казал, че корабът е нов за компанията. Това отговаря напълно на истината, установи Maritime.bg. Според моряците обаче, Енчев, може изобщо да не е знаел, че съдът е престоял 1 година на кей, и че изобщо не е ремонтиран.

Българите са сключили преки договори с компанията, която е наела пътническия кораб. Дружеството е P.V. Enterprises и според справка на Maritime.bg е собственост на гръцкия гражданин Peter Villiotis. Според моряците собственик на плавателния съд е Националната круизна компания на Мексико.

Капитанът на кораба е гръцки гражданин. Българите дори твърдят, че той е ударил член от нашата група на борда. Предният капитан, който се застъпил за българите пък бил „изпратен“ в Гърция, но когато стигнал на аеропорта в Лос Анджелис установил, че билетът му не е платен.

Българите дори се включили в стачка на кораба. Тогава лице, което се представило за адвокат на ITF им обещава съдействие. Според нашите, собственикът на кораба, наемателите и портовите власти са стигнали до споразумение, че всички задължения ще бъдат изплатени до 17 юли. Ако това не се случи, собственикът ще бъде задължен да покрие всички задължения, заедно с билетите до Р България. Това остава поредното добро пожелание.

Моряците казаха пред Maritime.bg, че по много груба сметка в момента им дължат около 50 000 щ. долара. Тези суми са за предния месец, обясниха те.

В отговор на въпрос какво искат от държавата България, нашите моряци казаха, че очакват всякакво съдействие за да могат час по-скоро да напуснат кораба OCEAN STAR PACIFIC и да се върнат у дома.

Maritime.bg изпрати информацията, която българските граждани предадоха до Министерството на Външните работи. Очакваме отговор от институцията.

Последно по темата: САПКО: Всички българи с прекратени договори са получили заплатите си. Днес трябва да летят за България

Снимки (може да е необходимо време за зареждане на изображенията):

[oqeygallery id=56]

Моряците съобщиха, че капитан на кораба е Vasileios KASIMIS. Според тях корабът DREAM PRINCESS е бил под негово командване при поредица от инциденти през 2007г. Maritime.bg припомня, че тогава съдът получи 10-градусов крен. Веднага започна евакуация, а четирима офицери бяха задържани от властите. Инцидентът стана в гръцкия порт Родос. По-късно през годината съдът удари друг кораб, отново в пристанище. Гръцкият капитан сега е поел командването на OCEAN STAR PACIFIC, но според българите, съдът няма да издържи, ако излезе в морето.

Пътническият кораб OCEAN STAR PACIFIC e построен през 1971 година във Финландия. Съдът има дължина от 194 m и широчина 24 m. През годините корабът е имал различни имена:  NORDIC PRINCE, CAROUSEL, AQUAMARINE и ARIELLE. Това е вторият построен кораб за международния круизен гигант ROYAL CARIBBEAN, но през годините собствеността му се сменя многократно. В началото съдът е държал линии в Карибския басейн с начален порт – Маями.

През месец април миналата година корабът беше изтеглен до Салина Круз за ремонт. На около 6 nm от бреговете на Хуатулко на борда на кораба избухна пожар. Всички 522 пасажери на борда бяха евакуирани. Тогава на борда на кораба имаше 226-членен екипаж. Maritime.bg припомня, че инцидентът стана по време на второто пътуване под мениджмънта на базирания в Мексико оператор OCEAN STAR CRUISES. Това стана след мащабен ремонт в Курасао.

Три години по-рано, когато корабът носеше името AQUAMARINE имаше инцидент. Тогава съдът, след удар в пирс на остров Крит, получи пробойна с дължина 1,5 m, за щастие на 1,5m над водолинията. Никой на борда не пострада. Тогава на кораба имаше 872 пасажери и 407-членен екипаж. АQUAMARINE бе пренасочен към остров Милос в Егейско море.

OCEAN STAR PACIFIC (IMO:7027411) плава под флага на Панама.

Мaritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Министър Алексиев прие от името на България председателството на ТРАСЕКА

Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев прие от името на България, председателството на Междуправителствената комисия ТРАСЕКА за

Най-четени през месеца

Имейл абонамент
Имейл абонамент
Получавайте новините на Maritime.bg директно и във Вашата електронна поща!
Винаги може да спрете Вашия имейл абонамент