
До края на годината пристанищата във Великобритания ще преминат към работа по местното законодателство, а нормите на ЕС ще отпаднат. Това съобщиха в понеделник пред Maritime.bg от Британската пристанищна асоциация (BPA).
„Tози ход ще помогне да се запази конкурентоспособността на британските пристанища и да се запази гъвкава и отворена система за потребителите на пристанищни услуги“, коментират от BPA.
Въпреки много от митническите и гранични предизвикателства, пред които бе изправен пристанищният сектор на Обединеното кралство след излизането от ЕС, това е едно развитие, което може да се разглежда като истински дивидент от Brexit, казаха от BPA.
В края на членството на Обединеното кралство в Европейския съюз бяха приети изменения на законите, регулиращи дейността в пристанищния сектор. Днес Министерството на транспорта потвърди, че това законодателство ще бъде отменено.
„Това ще позволи на пристанищата на Обединеното кралство да продължат да използват британските правила за управление и да запазят съществуващите си гъвкави режими и договорености с доставчиците на услуги“, твърдят от BPA.
„Това е отлична новина за морската индустрия на Обединеното кралство, тъй като въведеното по време на членството в ЕС законодателство създаде негъвкава система с допълнителни разходи за пристанищата и товародателите. Това означава, че нашата индустрия вече ще може да работи без неподходящите правила, които биха могли да забавят и разочароват ценни потребители на пристанища и доставчици на услуги. За разлика от други пристанищни общности, нашата индустрия се основава на финансова, стратегическа и регулаторна независимост. Въведените по време на членството в ЕС правила бяха разработени за други европейски пристанищни сектори с повече участие на държавата. Поради това отдавна твърдим, че те не са подходящи за Обединеното кралство. Всъщност ние имаме ясна и добре разработена регулаторна рамка и договорености, което води до това, че потребителите на пристанища във Великобритания се обслужват от модерен и динамичен пристанищен сектор, обърнат с лице към клиентите“, каза Ричард Балънтайн, изпълнителен директор на BPA.