650 млн. долара платени през 2011г. за застраховки срещу сомалийски пирати

Разходите на корабособствениците за застраховки срещу нападения от сомалийските пирати през миналата година са намалели до 650 млн. долара.

Причината за това е намаляването на броя на пиратските нападения, смятат от Международното морско бюро.

В последните години Европа, САЩ, Русия и други държави изпратиха въоръжени мисии в Индийския океан, които дават своите резултати.

Според статистиката на Бюрото, през първите шест месеца на годината пиратите са отвлекли около 69 кораба, което е с 32 на сто по-малко от първото полугодие на 2001-та.

За намаляването на отвлечените плавателни съдове оказват влияние и редица други мерки за сигурност – въоръжена охрана, водни оръдия и дори бодлива тел.

През миналата година сомалийските пирати нанесоха на глобалната икономика щети за 6,6 – млрд.  – 6,9 млрд. долара. 80 на сто от щетите понесоха корабособствениците.

Само за увеличаването на скоростта близо до сомалийските брегове бяха похарчени 2,7 млрд. долара повече за гориво.

Правителствата на отвлечените кораби са платили около 20 на сто от разходите. 1,3 млрд. долара са похарчени за защита и военни операции. 1,1 млрд. долара – за въоръжена охрана и средства за сигурност. За застраховки са отишли 650 млн. долара.

Паралелно с това сумата, която пиратите искат като откуп нараства през миналата година от 4 млн. долара на 5 млн. долара. Според статистиката през миналата година за откупи са били платени не по-малко от 160 млн. долара.  За сравнение през 2010 година пиратите нанесоха щети за близо 12 млрд. долара, а за откупи бяха платени над 238 млн. долара. / ИнсМаркет

Maritime.bg – Свят

Последни новини

Последни новини

Опасна е консумацията на миди с неясен произход, предупреждават експерти

Опасна е консумацията на миди с неясен произход. Това алармират в сигнал до институциите експерти от бранша за култивиране на миди по българското крайбрежие. Диви черни миди,

Украйна има „план Б“ за износа на зърно през пристанища на Черно море

Украйна е готова с "План Б" за продължаване на зърнения коридор в Черно море и без подкрепата на Русия. Това заяви министърът на земеделието на страната Микола Солски, цитиран