
Преди 55 години, на 10 август 1968 г. в Иношима, Япония, е вдигнат флагът на 13 348-тонния рудовоз „Оборище” (ІМО 6821808) – шестият от серията тип „Руен”.
Първият капитан на кораба е к.д.п. Стефан Енчев, а първи главен механик – Йордан Ачев. Два дни след тържественото вдигане на флага, рудовозът започва първия си рейс след натоварване в японските пристанища Харохата и Осака към калифорнийските пристанища на САЩ Лос Анжелис и Сан Франциско.
Преди 50 години, на 1 март 1973 г. м/к „Оборище” от Параходство БМФ с капитан Петър Колев първи преминава по прокопания плавателен канал в Девненското езеро (Канал № 2) и първи акостира в новопостроеното пристанище Варна-запад. На 3 март 1973 г., в присъствието на официални лица, започва разтоварването на кораба. „Оборище” е отписан от състава на Параходство БМФ на 3 юли 2009 г. (почти 41 години в строя!), когато е продаден за скрап в Турция.
Вторият „Оборище” (дедуейт 29 999 т) е приет в състава на Параходство БМФ АД на 27 юли 2016 г. Първият му капитан е к.д.п. Николай И. Балтаджиев, а първият му главен механик: инж. Ивайло П. Йовчев. OBORISHTE (IMO 9415167) е построен в Wuhu Xinlian (Sanshin), Китай, през 2010 г. Дължината му е 189,7 м, а широчината – 23,6 м.