
През първата половина на 2023 г. БМФ Порт Бургас постигна рекордни показатели за обработка на контейнери, демонстрирайки способността си да се адаптира към променящите се пазарни условия и да запази лидерската си позиция. Това обяви изпълнителният директор на компанията Борис Балев, който участва в пресконференция относно визията за развитие на Бургаския регион на Инициативата „Три морета“. Събитието бе организирано от Полската банка за развитие (Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), която е инициатор и съосновател на Инвестиционни фонд към Инициативата „Три морета“, целящ да подкрепи инфраструктурното развитие на държави-членки на ЕС от Централна и Източна Европа, които граничат с Балтийско, Адриатическо и Черно море.
През юни 2022 г. фондът на „Три морета“ придоби значителен дял от българския частен пристанищен оператор – БМФ Порт Бургас АД.
Година по-късно, представители на полската банка за развитие посещават пристанищните терминали, за да се запознаят лично с развитието на порта.
През първата половина на 2023 г. общият обем на товарооборота в БМФ Порт Бургас достигна почти 3 милиона тона, което подчертава ефективността на компанията. Това постижение не само отразява стремежа на пристанището към високи постижения, но също така показва способността му да се адаптира и просперира в променящите се пазарни условия, коментира още изпълнителният директор на БМФ Порт Бургас.
По-специално, пристанището регистрира увеличение от 12% в обемите на контейнерите в сравнение със същия период на миналата година. Тези обеми представляват забележителните 49% от общия пазарен дял в България, затвърждавайки позицията на БМФ като движеща сила в морския сектор, като спечели още 5% от своите конкуренти през посочения период, каза още той.
„Горди сме да обявим увеличение на обемите товари, обработени в пристанището, което е доказателство за доверието на нашите клиенти и огромната отдаденост на нашия екип. Постигнатите нива, подхранват волята ни да продължим да предоставяме най-добрите услуги, както и иновативни и гъвкави решения за нашите партньори. Постигаме тези резултати благодарение на нашето широко портфолио от услуги, авангардни технологични внедрявания и неуморните усилия на изключителния екип на БМФ Порт Бургас”, подчерта още той.
През февруари 2023 г. БМФ Порт Бургас направи голяма крачка напред в разширяването на своите възможности, за да обслужва нарастващото търсене на контейнерни превози в региона. Пристанището официално започна строителството на първото в България дълбоководно корабно място за контейнеровози. Строителството е част от проект „Увеличаване дела на мултимодалния транспорт с ниски емисии в пристанището от основната европейска транспортна мрежа Бургас чрез нова инфраструктура за корабно място № 28 (REBIRTH28)“, съфинансиран по програмата за свързване на Европа (CEF) за транспорт. Новопостроеното кейово място е предназначено за обслужване на последно поколение контейнеровози, оборудвано с най-съвременни съоръжения и първокласни услуги, за да отговори на нуждите на клиентите. С новия кей пристанището не само ще може да приема контейнеровози, които не могат да акостират другаде в България, но и ще направи първите стъпки за внедряване на решения за електроснабдяване на пристанището и на корабите от брега. Проектът ще създаде нова пристанищна зона, предназначена за движението на контейнери, обработвани със зелени кранове и транспортирани по железопътен транспорт в цяла Европа. Част от проекта е посветена на възстановяване на функционалността на железопътните линии, разположени вътре в терминала, като се използват електрически маневрени локомотиви за подготовка на конвоите, повишавайки модалния дял на железопътния транспорт на пристанището. С това разширяване пристанището на БМФ Порт Бургас цели да укрепи позицията си на водещо контейнерно пристанище в Черноморския регион и да предложи по-добра свързаност за бизнеса, който иска да внася или изнася стоки. Това ще увеличи възможностите за превоз на товари по международните коридори, преминаващи през БМФ Порт Бургас, като Европейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморие“ , Коридор TRACECA и Транс-Каспийски Международен Транспортен коридор.