Възнакнала е необходимост от обслужване на нови товаропотоци на пристанищен терминал Бургас Изток 1 от началото на войната в Украйна, различни видове товари с товарни автомобили, превозвани с кораби тип “РО-РО”.
Това пише в документация по обществена поръчка на Държавно предприятие “Пристанищна инфраструктура” (ДППИ) за укрепване и рехабилитация на кейова стена в района на 11 к.м. в Пристанище Бургас, видя Maritime.bg.
След приключване на дейностите, за които ДППИ осигурява до 6,4 млн. лева, значително ще се повиши допустимото натоварване на кейовата стена, което ще осигури безопасната обработка на “РО-РО” кораби.
Сегашната кейова стена е построена през 1959 г. и вследствие на дългогодишната ѝ експлоатация и въздействията от вълнението и агресивната среда на морската вода, е в лошо конструктивно състояние. През 2016 г. е възложено изготвянето на технически проект за укрепване и осъвременяване на кейовите стени на к.м. с № 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 и 13.
Проектът е разработен за всяко корабно място поотделно, което позволява поетапно изпълнение на ремонтните дейности и съответно поетапно въвеждане в експлоатация.
Корабно място № 11 е с дължина 156,55 м. Предвид лошото му техническо състояние, породено от суфозията на задблоковия материал и с оглед безопасната експлоатация, приоритетно се налага реконструкция и рехабилитация на кейовата стена в района на 11 к.м.
Проектното решение включва изпълнение на сондажни изливни пилоти с диаметър ø900 mm през 3,0 m, разположени в пилотен ред отпред и зад съществуващата кейова стена и образуващи рамкова конструкция с изливни пилоти с диаметър ø900 mm зад старата стена.
Пилотите пред старата стена са с дължина 8,0 m; по задния пилотен ред – 15,60 m до дълбочина -15,98 m. Пилотният ростверк е непрекъсната греда на 8 опори с дължина 23,90 m.
Предвижда се монтаж на стоманени колони от профил IPN 340, стъпващи в пилотите, които достигат по височина до надстройката (приблизително до ВН).
Над нивото на заскалявката ще бъде изпълнена стоманобетонова конструкция по комбиниран способ с използване на сглобяеми стоманобетонови елементи при акваторията и монолитно запълнено с бетон пространство между старата стена и сглобяемите елементи.
При горния край на стоманената колона ще бъде монтирано анкерно устройство – комплект от производител, състоящ се от 2 бр. носещи елементи (щанги), свързващи гайки и става, позволяваща вертикални и ъглови деформации. Избран е анкер с код ASDO 355 M64/48, с диаметър на щангите 48 mm, с носимоспособност на границата на провлачване на стоманата – 642 kN. Възможна е замяната му с друг анкер с подобни качества – съгласувано с проектанта и Възложителя.
Анкерът ще свързва вертикалната носеща конструкция (стоманените колони) пред старата кейова стена с пилотния ростверк на задния пилотен ред.
Предвижда се демонтаж на съществуващата надстройка и изпълнение на нова стоманобетонова надстройка на стената.
Демонтира се подкрановия релсов път. Предвижда се разкъртване, а в последствие и възстановяване на асфалтобетоновата настилка.
Изпълнителят по обекта на поръчката ще има ангажименти, произтичащи от ЗУТ и в съответствие с всички други нормативни актове, регламентиращи особеностите и задълженията в дейността му с оглед спецификата на строителството при реализацията на проекта.