Обсъждат прилагането на MLC 2006

Публично обсъждане на прилагането на Морската трудова конвенция (MLC, 2006) ще се проведе във Варна. Събитието е организирано от Сдружение с нестопанска цел „Клъстер за развитие на морски специалисти“. Семинарът ще се проведе на 14 октомври от 10ч. в хотел „Аква“.

Морските специалисти, които ще се включат в обсъждането ще направят преглед на родното законодателство при въвеждането на конвенцията, съобщиха пред Maritime.bg от СНЦ „Клъстер за развитие на морски специалисти“.

Внимание, по време на дискусиите, ще бъде обърнато и на проблемите при прилагане на конвенцията. Хармонизацията на трудовите стандарти, психологическите аспекти при прилагане на конвенцията, както и развиването на културата по безопасност ще бъдат също обсъдени на целодневния семинар. 

Maritime.bg припомня, че сдружение с нестопанска цел „Клъстер за развитие на морски специалисти”  спечели проект с финансовата подкрепа на ОП „Развитие на конкурентоспособността на българската икономика”. Стойността му е около 373 000 лева, като продължителността е 24 месеца и приключва през март 2015 г. Експерти от клъстера ще търсят начини за подпомагане на фирми за подбор на морски специалисти и корабособственици. Основната задача е да се изясни колко точно са активно работещите морски специалисти у нас. До сега такава статистика се води само според броя на подновените документи за правоспособност на морските лица. Броят на активно плаващите българи в различни компании по света е между 5000 и 30 000 души. Но и тези данни подлежат на допълнително уточняване. 

За повече от 1,5 млн. моряци по света MLC 2006 постави минимални стандарти за работа. Освен това конвенцията ще допринесе за нормалното развитие на конкуренциятам, между шипинговите компании.

Maritime.bg – Курс

Коментари (7)
Коментирай
  • МНМ

    Само аз ли забелязвам, че Маритайм.БГ винаги казват по още нещо с снимките, които слагат към новините си. Тази снимка тук е много показателна за прехвалената МОРСКА ТРУДОВА КОНВЕНЦИЯ.

    – МОРЯЦИТЕ СА НАДУПЕНИ!

  • мореплавател

    Да, да, да
    моряците за надупени, но щастливи!
    Нека да реват, че правата им били нарушени-капитанът ще им покаже сертификата за съответствие с морската трудова конвенция и да ходят да гледат работата!
    Но интересно, колко е цената на този сертифицат-индулгенция за блажен моряшки живот на борда?
    А кой ще коментира темата за пределната работан възраст на капитаните и главните механици?
    Изглежда България е единствената страна толерираща принудителното отнемане на работни права на професионалисти от висока класа.В другите морски държави-дори и европеиски сред тях -няма възрастово ограничение! Колегите работят и след 67 годишна възраст при условие че отговарят на конвенционалните задължителни условия. Само в родна България 60 те години за обявени от агенциите за набиране наа екипажи за пределна! А за здравите и способните специалисти на тази възраст- остава надеждата за чудо при намиране на работа. Ето тази тема е тема за форум“Публично обсъждане на прилагането на Морската трудова конвенция (MLC, 2006)“, иначе ще трябва скоро да очакваме този проблем да стане тема за диспут от евро мащаб.

  • Още по-голям мореплавател

    До колегата мореплавател:
    Колега, я аз да ти обадя ква е далаверата…Много се дразня, когато някое нашенче-българче си мисли, че в прехваленият Запад или в USA няма възрастови ограничения!Е, вярно, ограниченията са неписани и/или негласни, ама ги има!Независимо, че съответната компания е изписала на логото си(и в своя фирмен сайт), че е EQUAL OPPORTUNITIES COMPANY/EMPLOYER, демек че приема на работа всички желаещи без оглед на възраст, раса, социален произход, сексуална ориентация и т.н.!
    Я иди кандидатствай в Royal Caribbean, Celebrity, Seabourn, AIDA, P & O, British Petroleum, Lauritzen, MAERSK, HAPAG-Lloyd или някъде другаде и кажи, че си на възраст 45-50 години и да видим дали ще те вземат…!Даже на 40 да си пак няма да те вземат!Тук даже не говорим за възрастта 60+, а за възрастовата граница много по-долу от 60-65!
    През 2001г. имах капитан, който беше на 61-62години, ама човекът беше в тази компания от поне 25-30 години!Т.е заварено положение!По-късно чух, че се е пенсионирал чак през 2007г.
    През 2007г. пък имах капитан на 70 години, който беше много жизнен и енергичен за годините си!Ама също беше заварено положение-започнал е с тази компания през далечната 1973г.!Смятай ги колко години служба са от 1973г. до 2007г.!И щяха още да го държат, ама накрая той сам реши да излезе най-после в пенсия!Имах честта да плавам с този капитан 2-3 рейса!
    И друго мога да ти кажа…Ходил съм много пъти в Щатите и там съм разговарял с много американци, не само такива които са заети в морското дело и бизнес, ами и с хора заети в най-различни отрасли.Иди ги питай дали в САЩ няма такива проблеми!И там е така…Влезеш ли във възрастта 45-50 години(че даже и 40-45) и иди търси работа…!И в ЕС нещата са същите!
    Айде да те помоля да не се изказваш неподготвен!!

    • мореплавател реален

      Колега. пожелавам ти да се пенсиониращ на възраст близка то тази на капитаните ти.
      Очевидно не само ти си бил късметлия да се учиш от тях, но и те-че с помощници като теб са имали късмет да остареят на мостика!
      Както и да е, не ти пожелавам да гледаш по-старите си колеги, от които си се учил, как изпападат в безизходица, когато осъзнаят, че според някой вече не стават.
      Но в коментара ставаше дума за ”Публично обсъждане на прилагането на Морската трудова конвенция (MLC, 2006)”, а проблема е важен.Твоят кометар също.
      Тя тази конвенция само за филипинските моряци и филипински капитани ли се отнася?
      Къде сме ние?

  • Още по-голям мореплавател

    До колегата мореплавател реален:
    Веднага ти отговарям, колега.MLC 2006 има по-скоро пожелателен характер…Казано накратко-нещо като врата в полето е-който е улав да минава през нея(както биха се изразили прословутите Нане и Вуте)…
    С други думи:недей да чакаш нещо или да възлагаш големи надежди на тази конвенция!Нищо няма да се промени, нещата ще си останат пак такива, каквито са и винаги са били!Тази конвенция е една голяма парлама, за отбиване на номера е…

  • мореплавател реален

    До колегата „Още по-голям мореплавател“
    Колега, аз съм оптимист относно приложението на излишната според тебе конвенция.
    В компанията за коята работя екипажите се радват на борда на кораба безплатно на
    всички интернет екстри,направи се инвентаризациа на средствата за спорт и развлечение и съответно се обогати номенклатурата им според желанието на екипажите.Да не говорим за дневна прехрана,работно време, почивки, платено от компанията мед. осигуряване- дори на семействата на брега…..Но това се отнася за филипински моряци, а не за български!
    Къде сме ние?
    И какво от това, че някой е решил на прави седянка за конвенцията MLC.
    Поне да кажат на глас от кога, в кои държави PSC има правото да упражнява контрол по нейното изпълнение. А така също и тарифите:Украински, Нигерийски, Индийски,Бразилски,Аржентински, Китайски, Индонезийски и Руски и т.н. стандарти по издевателство в кеш и натура в духа на същата конвенция!

  • Само минавам...

    Това за екстрите и социалните придобивки дето ползвали филипинските моряци/екипажи си го имаше още преди десетина години… Преди някой още да се беше сетил за MLC 2006…
    За пръв път чух за безплатно медицинско обслужване и много други екстри за филипинските моряци и техните семейства още през далечната 2005год. Става въпрос за добре познатата компания Wallenius-Wilhelmsen…
    За БГ-моряците забрави да получат такива придобивки…! Иди се разходи малко по БГ-менинг агенциите та да ти се изяснят малко нещата-контракти по 6-8 месеца, мизерни заплати, плащаш си за всичко, даже и медицинското за работа на кораб не ти го плащат/осребряват…
    Спасението е: 1).Терминал 2 ; 2).Работа на индивидуален контракт с чуждестранен корабособственик и без БГ-посреднически агенции!