Шипингът ще изгуби 500 млрд. долара заради екоизискванията

Корабоплаването се изправя пред ново голямо разходно перо. Според международни анализатори 500 млрд. щ. долара ще бъдат допълнителните разходи на шипинговите компании в отговор на бъдещите екологични изисквания.

Между 2015 и 2025 година индустрията ще трябва да набира по 50 млрд. щ. долара годишно за да посрещне изискванията за ниско съдържание на сяра в горивата, каза Масамичи Мороока, председател на Международната морска камара. По думите на изпълнителния директор на BW Group Андреас Сохмен-Пао настъпващите промени ще засегнат корабособствеинците по целия свят, а вече голяма част от тях не успяват да поддържат собствените си флотове.

Корабособствениците в момента се борят с най-големия свръхкапацитет от 80-те години, според Clarkson, най-големият в света корабен брокер. Танкерите и някои бълкери не носят достатъчно приходи за покриване дори на оперативните разходи, включително възнаграждения за екипажите и ремонти, сочат данни на Bloomberg.

”Все повече компании се борят за оцеляването си и ние трябва да убедим правителствата да не създават допълнителни пречки пред тях, тъй като е налице риск от масови фалити”, коментира още шефът на Международната морска камара. „Много от скъпите природощадящи регулации, които предстои да влязат в сила, бяха създадени в един различен свят, във време когато морските пазари се развиваха бурно”, отсече той.

Собствениците на танкери са най-засегнати смятат от International Association of Independent Tanker Owners (INTERTANKO). Според проучване на организацията от 2009 година насам корабособствениците, членове на организацията, са изгубили 27 млрд. щ. долара. „Това в бъдеще ще доведе до огромни затруднения за поддържане на съдовете в нормална техническа експлоатация, ще доведе и до затруднения за изплащане на възнагражденията. Всичко обаче ще рефлектира върху сигурността на корабоплаването”, смятат от INTERTANKO.

Maritime.bg – Свят

корабкорабоплаване