Гвоздейков: Фериботен комплекс – Варна е ключова точка за възстановяването на Украйна

Фериботен комплекс – Варна ще се превърне в ключова точка за техниката и товарите към Украйна в процеса на възстановяването ѝ. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на посещение днес на комплекса.

„Фериботният комплекс е единственото транспортно съоръжение в Европейския съюз, позволяващо превоз с вагони, каквито се използват в Украйна, без претоварване. Поради системна липса на инвестиции съоръжението е доведено до положение, в което голяма част от него е негодно за използване“, допълни транспортният министър. Той обясни, че по тази причина още през юни е създадена бърза организация и е започнала мащабна ремонтна програма на стойност 13 млн. лева, осигурени от ДП „Пристанищна инфраструктура“. В момента се провеждат 4 обществени поръчки, като се очаква до края на годината да бъдат сключени договорите. Те включват ремонт на външния паркинг на комплекса, вътрешната пътна мрежа, както и на най-важните сгради в комплекса.

„Важно е да се отбележи, че такива инвестиции във Фериботния комплекс във Варна не са правени откакто е построен“, посочи Георги Гвоздейков. Министър Гвоздейков коментира още, че войната в Украйна сериозно е променила транспортните потоци и логистичните вериги, което налага ускорена работа по мултимодалния коридор Sea2Sea, свързващ Егейско с Черно море, като алтернативен вариант на черноморските транспортни връзки.

Държавата продължава да плаща за утаителя

Държавата вероятно ще продължи да плаща за поддържане на утаителя на река Провадийска и подхода към него. Това стана ясно от думите на генералния директор на ДП „Пристанищна инфраструктура“ Дирк Пергот.

Той обяви, че ДППИ изпълнява решение на Министерския съвет от 1987 г., с което предприятието е задължено да плаща 40% от разходите за съоръжение, което се ескплоатира от частен завод в района на Девня.

Министърът на транспорта не коментира темата и дали ще предложи преразглеждане на 36-годишното решението на Министерския съвет, с което е вменено подобно разходване на средства от бюджета на ДППИ.

През 2021 г. държавното предприятие обяви поръчка в размер на близо 8,5 млн. лева за драгаж на утаителя. Процедурата по-късно бе прекратена.

Ще продължи изграждането на естакада Шабла

Предстои възлагане на обществена поръчка за довършване на естакада Шабла. Строителството на съоръжението започна почти преди десетилетие, но по-късно по вина на изпълнителя не бе приключено.

През миналата година ДППИ обяви поръчка за 2,5 млн. лева за завършване на естакадата, имаща особена важност за делимитацията на морските пространства на България и Румъния, но по-късно процедурата бе прекратена.

Генералният директор на ДППИ Дирк Пергот не разкри каква е неговата визия за развитие на пристанищните терминали у нас. Той се позова на течащия в момента конкурс за избор на генерален директор на предприятието.

Видео:

Коментари (0)
Коментирай